Ένα πολύ μεγάλο μπόνους για όσους προχωρήσουν στην εφάπαξ εξόφληση των χρεών τους προς το δημόσιο, θα προβλέπει η νέα ρύθμιση των οφειλών προς το δημόσιο. Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν στο δελτίο ειδήσεων του Star, το ποσοστό της έκπτωσης από τις προσαυξήσεις θα φτάνει στο 90%, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση θα είναι να γίνει η εξόφληση του χρέους σε μία δόση. Το ποσοστό της έκπτωσης θα περιορίζεται όσο αυξάνεται ο αριθμός των δόσεων που θα επιλέγει ο οφειλέτης. Υπενθυμίζεται πως, σύμφωνα με το σχέδιο της κυβέρνησης, για χρέος έως 15.000 ευρώ θα προβλέπονται έως 100 δόσεις, ενώ για χρέος άνω των 15.000 ευρώ θα προβλέπονται έως 72 δόσεις.
Ανδρονίκη Νικ. Κουκάκη Σύμβουλος Επιχειρήσεων Λογίστρια-Φοροτεχνικός Α' Τάξης Μέλος Λογιστικού Συλλόγου Άθηνών- Μέλος Οικονομικού Επιμελητηρίου Αθηνών- Μέλος Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Πειραιώς
- ΔΙΑΦΟΡΑ (6)
- ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΛΟΓΙΣΤΗΣ (4)
- ΕΡΓΑΤΙΚΑ-ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ (24)
- ΚΑΝΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ. ΜΠΟΡΕΙΣ! (2)
- ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ (54)
- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ-ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (3)
- ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ (21)
- ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ (2)
- covid-19 (2)
Τρίτη 7 Οκτωβρίου 2014
ΟΑΕΔ: Επιχορήγηση επιχειρήσεων για πρόσληψη 5.000 ανέργων
Ξεκινά από την Τετάρτη η ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων για συμμετοχή στο πρόγραμμα του ΟΑΕΔ σχετικά με την επιχορήγηση επιχειρήσεων για τη δημιουργία 5.000 νέων θέσεων εξαρτημένης εργασίας πλήρους απασχόλησης για ανέργους ηλικίας 25 έως 66 ετών.
Ωφελούμενοι είναι οι άνεργοι που διαθέτουν δελτίο ανεργίας σε ισχύ, είναι ηλικίας 25 έως 66 ετών και είναι έλληνες πολίτες ή πολίτες άλλου κράτους-μέλους της ΕΕ ή είναι ομογενείς που έχουν δικαίωμα διαμονής και απασχόλησης στη χώρα μας.
Η επιχορήγηση στις επιχειρήσεις που θα προσλάβουν τους ανέργους είναι έως 450 ευρώ ανά μήνα ανά ωφελούμενο.
Αναλυτικότερα, η επιχορήγηση για κάθε ημέρα πλήρους απασχόλησης ανέρχεται στο ποσό των 18 ευρώ την ημέρα και όχι πέραν των 25 ημερών ασφάλισης το μήνα.
Η συνολική διάρκεια του προγράμματος ορίζεται στους 12 μήνες. Οι ενδιαφερόμενοι εργοδότες και άνεργοι μπορούν να υποβάλουν ηλεκτρονικά αίτηση υπαγωγής μέσω της ιστοσελίδας του Οργανισμού (www.oaed.gr).
Ωφελούμενοι είναι οι άνεργοι που διαθέτουν δελτίο ανεργίας σε ισχύ, είναι ηλικίας 25 έως 66 ετών και είναι έλληνες πολίτες ή πολίτες άλλου κράτους-μέλους της ΕΕ ή είναι ομογενείς που έχουν δικαίωμα διαμονής και απασχόλησης στη χώρα μας.
Η επιχορήγηση στις επιχειρήσεις που θα προσλάβουν τους ανέργους είναι έως 450 ευρώ ανά μήνα ανά ωφελούμενο.
Αναλυτικότερα, η επιχορήγηση για κάθε ημέρα πλήρους απασχόλησης ανέρχεται στο ποσό των 18 ευρώ την ημέρα και όχι πέραν των 25 ημερών ασφάλισης το μήνα.
Η συνολική διάρκεια του προγράμματος ορίζεται στους 12 μήνες. Οι ενδιαφερόμενοι εργοδότες και άνεργοι μπορούν να υποβάλουν ηλεκτρονικά αίτηση υπαγωγής μέσω της ιστοσελίδας του Οργανισμού (www.oaed.gr).
Τέλος στα τεκμήρια από το 2015
Παρελθόν θα αποτελέσουν τα τεκμήρια διαβίωσης από την Πρωτοχρονιά του νέου έτους, καθώς το νέο σύστημα που θα τα αντικαταστήσει το λεγόμενο περιουσιολόγιο είναι σχεδόν έτοιμο.
Ανώτερος παράγοντας της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων τονίζει ότι οι υποδομές και τα δεδομένα που θα επιτρέψουν την κατάργηση των τεκμηρίων διαβίωσης είναι πλέον επαρκή και, εφόσον δοθεί το «πράσινο φως» από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, τα τεκμήρια θα μπουν από το νέο έτος στο… συρτάρι.
Μπορεί, όμως, να μπουν στο συρτάρι, αλλά αυτό δεν σημαίνει και ότι θα πεταχτούν στο καλάθι των αχρήστων. Με βάση το σημερινό σύστημα των τεκμηρίων η εφορία υπολογίζει μία αντικειμενική δαπάνη διαβίωσης για στοιχεία διαβίωσης του φορολογούμενου, όπως είναι το ΙΧ του, η επιφάνεια της κατοικίας του, το αν διαθέτει πισίνα κα.
Επίσης, στο τεκμαρτό εισόδημα προστίθενται και πραγματικές δαπάνες, όπως είναι αυτές για ιδιωτικά σχολεία. Αν ο φορολογούμενος δηλώσει εισόδημα χαμηλότερο από το τεκμαρτό, τότε φορολογείται με βάση το τεκμαρτό εισόδημα.
Με αυτό το σύστημα έχουν βρεθεί σε εξαιρετικά δυσμενή θέση, καλούμενοι να πληρώσουν υπέρογκους και εξοντωτικούς φόρους φορολογούμενοι με πενιχρά εισοδήματα οι οποίοι έκαναν το λάθος να διαθέτουν απλώς ένα ΙΧ και μία κατοικία.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα επιτηδευματιών που αντί για κέρδη είχαν ζημιές, καθώς και ιδιοκτητών ακινήτων που, ενώ το πραγματικό τους εισόδημα από μισθώματα είναι πολύ χαμηλό, καλούνται να πληρώσουν φόρους για το κατά πολύ υψηλότερο τεκμαρτό τους εισόδημα.
Επιπλέον, δεν είναι και λίγοι οι μισθωτοί που πιάνονται στην τσιμπίδα των τεκμηρίων.
Με το σύστημα του περιουσιολογίου η παραπάνω λειτουργία των τεκμηρίων αποσύρεται. «Τα τεκμήρια είναι ένας τριτοκοσμικός τρόπος φορολόγησης των εισοδημάτων», λέει ανώτερη πηγή της ΓΓΔΕ. «Στις προηγμένες ευρωπαϊκές χώρες έχουν αποσυρθεί εδώ και αρκετές δεκαετίες. Δημιουργούν σοβαρές στρεβλώσεις και προκαλούν παράπλευρα πλήγματα στην οικονομία».
Για παράδειγμα, ουσιαστικά απαγορεύουν την αγορά ή κατασκευή μίας κατοικίας πάνω από κάποια τετραγωνικά ή την αγορά ενός οχήματος μεγάλου κυβισμού.
Στη Γαλλία κάποτε έχτιζαν παράθυρα σε σπίτια, γιατί ο αριθμός των παραθύρων ήταν τεκμήριο. Μάρτυρας αυτού του φαινομένου ήταν η ίδια η γενική γραμματέας Δημοσίων Εσόδων κα Κατερίνα Σαββαϊδου η οποία καλείται τώρα να πάρει από το χέρι το φορολογικό σύστημα και να το πάει στην μετά τεκμηρίων εποχή.
Με βάση το σύστημα του περιουσιολογίου που πρόκειται να τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Ιανουαρίου 2015, τα τεκμήρια θα καταργηθούν ως μέτρο υπολογισμού του πραγματικού εισοδήματος, αλλά θα διατηρηθούν εμμέσως και «μεταρρυθμισμένα» για την επιλογή των φορολογούμενων που θα υπόκεινται σε φορολογικό έλεγχο.
Για παράδειγμα, αν ένας ελεύθερος επαγγελματίας δηλώνει εισόδημα χαμηλότερο από αυτό που προκύπτει με βάση το τεκμήριο δεν θα φορολογείται με βάση το τελευταίο. Θα εκδίδεται εντολή φορολογικού ελέγχου και θα υπόκεινται σε έλεγχο με βάση τις έμμεσες τεχνικές προσδιορισμού του εισοδήματος στις οποίες βασικά συστατικά αποτελούν οι τραπεζικές καταθέσεις, οι πραγματικές δαπάνες του φορολογούμενου, τα περιουσιακά του στοιχεία, κ.α.
Η αλλαγή αυτή θα φανεί από τη φορολογική δήλωση του 2016, ενώ στη φορολογική δήλωση του 2015 αναμένεται να φανεί η επίπτωση από τη σχεδιαζόμενη μείωση του τεκμηρίου διαβίωσης για τα ΙΧ με αναδρομική ισχύ από την 1-1-2014.
Πηγή:www.enikos.gr
Ανώτερος παράγοντας της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων τονίζει ότι οι υποδομές και τα δεδομένα που θα επιτρέψουν την κατάργηση των τεκμηρίων διαβίωσης είναι πλέον επαρκή και, εφόσον δοθεί το «πράσινο φως» από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, τα τεκμήρια θα μπουν από το νέο έτος στο… συρτάρι.
Μπορεί, όμως, να μπουν στο συρτάρι, αλλά αυτό δεν σημαίνει και ότι θα πεταχτούν στο καλάθι των αχρήστων. Με βάση το σημερινό σύστημα των τεκμηρίων η εφορία υπολογίζει μία αντικειμενική δαπάνη διαβίωσης για στοιχεία διαβίωσης του φορολογούμενου, όπως είναι το ΙΧ του, η επιφάνεια της κατοικίας του, το αν διαθέτει πισίνα κα.
Επίσης, στο τεκμαρτό εισόδημα προστίθενται και πραγματικές δαπάνες, όπως είναι αυτές για ιδιωτικά σχολεία. Αν ο φορολογούμενος δηλώσει εισόδημα χαμηλότερο από το τεκμαρτό, τότε φορολογείται με βάση το τεκμαρτό εισόδημα.
Με αυτό το σύστημα έχουν βρεθεί σε εξαιρετικά δυσμενή θέση, καλούμενοι να πληρώσουν υπέρογκους και εξοντωτικούς φόρους φορολογούμενοι με πενιχρά εισοδήματα οι οποίοι έκαναν το λάθος να διαθέτουν απλώς ένα ΙΧ και μία κατοικία.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα επιτηδευματιών που αντί για κέρδη είχαν ζημιές, καθώς και ιδιοκτητών ακινήτων που, ενώ το πραγματικό τους εισόδημα από μισθώματα είναι πολύ χαμηλό, καλούνται να πληρώσουν φόρους για το κατά πολύ υψηλότερο τεκμαρτό τους εισόδημα.
Επιπλέον, δεν είναι και λίγοι οι μισθωτοί που πιάνονται στην τσιμπίδα των τεκμηρίων.
Με το σύστημα του περιουσιολογίου η παραπάνω λειτουργία των τεκμηρίων αποσύρεται. «Τα τεκμήρια είναι ένας τριτοκοσμικός τρόπος φορολόγησης των εισοδημάτων», λέει ανώτερη πηγή της ΓΓΔΕ. «Στις προηγμένες ευρωπαϊκές χώρες έχουν αποσυρθεί εδώ και αρκετές δεκαετίες. Δημιουργούν σοβαρές στρεβλώσεις και προκαλούν παράπλευρα πλήγματα στην οικονομία».
Για παράδειγμα, ουσιαστικά απαγορεύουν την αγορά ή κατασκευή μίας κατοικίας πάνω από κάποια τετραγωνικά ή την αγορά ενός οχήματος μεγάλου κυβισμού.
Στη Γαλλία κάποτε έχτιζαν παράθυρα σε σπίτια, γιατί ο αριθμός των παραθύρων ήταν τεκμήριο. Μάρτυρας αυτού του φαινομένου ήταν η ίδια η γενική γραμματέας Δημοσίων Εσόδων κα Κατερίνα Σαββαϊδου η οποία καλείται τώρα να πάρει από το χέρι το φορολογικό σύστημα και να το πάει στην μετά τεκμηρίων εποχή.
Με βάση το σύστημα του περιουσιολογίου που πρόκειται να τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Ιανουαρίου 2015, τα τεκμήρια θα καταργηθούν ως μέτρο υπολογισμού του πραγματικού εισοδήματος, αλλά θα διατηρηθούν εμμέσως και «μεταρρυθμισμένα» για την επιλογή των φορολογούμενων που θα υπόκεινται σε φορολογικό έλεγχο.
Για παράδειγμα, αν ένας ελεύθερος επαγγελματίας δηλώνει εισόδημα χαμηλότερο από αυτό που προκύπτει με βάση το τεκμήριο δεν θα φορολογείται με βάση το τελευταίο. Θα εκδίδεται εντολή φορολογικού ελέγχου και θα υπόκεινται σε έλεγχο με βάση τις έμμεσες τεχνικές προσδιορισμού του εισοδήματος στις οποίες βασικά συστατικά αποτελούν οι τραπεζικές καταθέσεις, οι πραγματικές δαπάνες του φορολογούμενου, τα περιουσιακά του στοιχεία, κ.α.
Η αλλαγή αυτή θα φανεί από τη φορολογική δήλωση του 2016, ενώ στη φορολογική δήλωση του 2015 αναμένεται να φανεί η επίπτωση από τη σχεδιαζόμενη μείωση του τεκμηρίου διαβίωσης για τα ΙΧ με αναδρομική ισχύ από την 1-1-2014.
Πηγή:www.enikos.gr
Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2014
Προλάβετε το βοήθημα του ΟΑΕΔ – Οι προθεσμίες - Ποιοί το δικαιούνται
Ξεκίνησε σήμερα από τις 10 σήμερα το πρωι , η υποβολή των ηλεκτρονικών αιτήσεων από τους δικαιούχους στον ΟΑΕΔ, για την καταβολή του ειδικού εποχικού βοηθήματος. Διαβάστε ποιές είναι οι προϋποθέσεις για τους δικαιούχους.
H διαδικασία θα ολοκληρωθεί την 1η Δεκεμβρίου 2014 στις 13:30 μετά το μεσημέρι, η δε παραλαβή των δικαιολογητικών μέχρι τη λήξη του ωραρίου εργασίας.
Δικαιούχοι του βοηθήματος είναι εργαζόμενοι των παρακάτω κατηγοριών:
Οι δικαιούχοι υποβάλλουν τις αιτήσεις τους ηλεκτρονικά είτε στα Κέντρα Προώθησης Απασχόλησης του ΟΑΕΔ, είτε μέσω οποιουδήποτε άλλου χώρου ηλεκτρονικής πρόσβασης.
Πληροφορίες σχετικά με τους όρους, τις προϋποθέσεις, το ύψος του βοηθήματος και τα δικαιολογητικά, οι δικαιούχοι μπορούν να λάβουν από το διαδικτυακό τόπο του Οργανισμού, www.oaed.gr
Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου 2014
Περικοπή του Επιδόματος Ανεργίας του ανέργου που προσλαμβάνεται και δεν προσέρχεται στην εργασία του
Πάνω από ένας χρόνος πέρασε από τότε που το πληροφοριακό σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» μπήκε στην καθημερινότητα όλων των επιχειρήσεων και λογιστών και πλέον οι προσλήψεις, οι απολύσεις και κάθε μεταβολή που αφορά το προσωπικό μιας επιχείρησης, δηλώνονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά με αυτό το πληροφοριακό εργαλείο.
Παρά την αναμφισβήτητη χρησιμότητά του όμως, παραμένουν κάποια “προβλήματα” εξαιτίας των οποίων η διαχείρισή του σε κάποιες περιπτώσεις αντί να διευκολύνει το έργο των λογιστών και των επιχειρηματιών, αυξάνει τη γραφειοκρατία.
Στην πρόσληψη εργαζομένου, για παράδειγμα, υποβάλλεται στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ η αναγγελία πρόσληψης (Έντυπο Ε3) το αργότερο την ίδια ημέρα της πρόσληψης και πάντως πριν από την ανάληψη υπηρεσίας από τον εργαζόμενο. Στην ουσία, οι περισσότερες αναγγελίες γίνονται σε ημέρα προηγούμενη της πρόσληψης.
Ας πάρουμε όμως την περίπτωση που ο εργαζόμενος δεν εμφανίζεται στην επιχείρηση την καθορισμένη ημέρα προσέλευσης για οποιονδήποτε λόγο (ατύχημα, έκτακτοι προσωπικοί λόγοι, κ.λπ.). Κάτι τέτοιο, δεν είναι ούτε παράνομο αλλά ούτε και περίεργο. Ωστόσο περίεργες σίγουρα είναι οι συνέπειες προς τον εργαζόμενο από την αδυναμία εύρεσης κοινής συνισταμένης μεταξύ του Υπουργείου Εργασίας και του Ο.Α.Ε.Δ.
Σύμφωνα με προφορικές απαντήσεις στελεχών του Υπουργείου Εργασίας αλλά και με επίσημη δήλωση του Υπουργού Εργασίας κου Ι. Βρούτση το Μάρτιο του 2014 σε συνέντευξή του στο www.e-forologia και στο περιοδικό Epsilon7, τονίστηκε ότι η λύση στην περίπτωση αυτή είναι η έγγραφη Αίτηση Ανάκλησης στο τοπικό κατάστημα του Ο.Α.Ε.Δ.
Παρ’ όλα αυτά, διαπιστώθηκε ότι κάποιες υπηρεσίες του Ο.Α.Ε.Δ. δέχονται την έγγραφη ανάκληση ενώ κάποιες άλλες δεν τη δέχονται και προτείνουν να γίνει την ίδια ημέρα Οικειοθελής Αποχώρηση (Έντυπο Ε5). Στην περίπτωση αυτή όμως, ο εργαζόμενος (που δεν προσήλθε), εάν λαμβάνει Επίδομα Ανεργίας από τον Ο.Α.Ε.Δ., αυτό διακόπτεται λόγω της Ηλεκτρονικής Υποβολής Ε3 (και ας μην εργάστηκε τελικά στην πραγματικότητα).
Για το λόγο αυτό το Epsilon7 έθεσε γραπτό ερώτημα στο Υπουργείο Εργασίας προκειμένου να τοποθετηθεί επίσημα στην αντιμετώπιση του θέματος. Η απάντηση, η οποία δόθηκε τελικά από τον Ο.Α.Ε.Δ., με το έγγραφο με Αρ. Πρωτ. 45420/2-6-2014,ανέφερε πως:
«Σε επίπεδο τεχνικής λειτουργίας της εφαρμογής δεν προβλέπεται λειτουργία διαγραφής ή απαλοιφής οριστικά υποβληθέντων εντύπων, στα οποία κατά την ηλεκτρονική καταχώρηση στο σύστημα έχει αποδοθεί αυτόματα μοναδικός αριθμός πρωτοκόλλου. Τα ανωτέρω ισχύουν δεδομένου ότι σε επίπεδο νομοθετικού πλαισίουδεν υφίσταται διάταξη που να αφορά σε διαδικασία ανάκλησης αναγγελίας πρόσληψης ή άλλου εντύπου. Σημειώνεται ότι η υποβολή πρόσληψης δημιουργεί υποχρεώσεις του εργοδότη σε έτερους φορείς όπως το Σ.ΕΠ.Ε. και το Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ.. Επομένως, η θέσπιση δικαιώματος ανάκλησης αναγγελίας πρόσληψης, εντός κάποιας προθεσμίας από την αρχική υποβολή, απαιτεί σχετική νομοθετική ρύθμιση και μια σειρά αντίστοιχων διαδικασιών οι οποίες, ως ενέργειες, δεν εμπίπτουν στις αρμοδιότητες του Ο.Α.Ε.Δ.»
Αυτή η θέση του Ο.Α.Ε.Δ. δημιουργεί προβλήματα τόσο στις επιχειρήσεις όσο και στον υποψήφιο εργαζόμενο, καθώς:
Κατά την άποψή μας, είναι επιβεβλημένη η άμεση νομοθετική ρύθμιση του θέματος, καθώς από μία τεχνική παράλειψη του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ και την αντίστοιχη έλλειψη νομοθετικού πλαισίου την οποία επικαλείται ο Ο.Α.Ε.Δ., δημιουργούνται προβλήματα γραφειοκρατίας στις επιχειρήσεις αλλά και κοινωνικά προβλήματα, όσον αφορά τους ανέργους που εμπίπτουν στην περίπτωση αυτή.
Δήμητρας Καβουρίδου, Οικονομολόγου
Παρά την αναμφισβήτητη χρησιμότητά του όμως, παραμένουν κάποια “προβλήματα” εξαιτίας των οποίων η διαχείρισή του σε κάποιες περιπτώσεις αντί να διευκολύνει το έργο των λογιστών και των επιχειρηματιών, αυξάνει τη γραφειοκρατία.
Στην πρόσληψη εργαζομένου, για παράδειγμα, υποβάλλεται στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ η αναγγελία πρόσληψης (Έντυπο Ε3) το αργότερο την ίδια ημέρα της πρόσληψης και πάντως πριν από την ανάληψη υπηρεσίας από τον εργαζόμενο. Στην ουσία, οι περισσότερες αναγγελίες γίνονται σε ημέρα προηγούμενη της πρόσληψης.
Ας πάρουμε όμως την περίπτωση που ο εργαζόμενος δεν εμφανίζεται στην επιχείρηση την καθορισμένη ημέρα προσέλευσης για οποιονδήποτε λόγο (ατύχημα, έκτακτοι προσωπικοί λόγοι, κ.λπ.). Κάτι τέτοιο, δεν είναι ούτε παράνομο αλλά ούτε και περίεργο. Ωστόσο περίεργες σίγουρα είναι οι συνέπειες προς τον εργαζόμενο από την αδυναμία εύρεσης κοινής συνισταμένης μεταξύ του Υπουργείου Εργασίας και του Ο.Α.Ε.Δ.
Σύμφωνα με προφορικές απαντήσεις στελεχών του Υπουργείου Εργασίας αλλά και με επίσημη δήλωση του Υπουργού Εργασίας κου Ι. Βρούτση το Μάρτιο του 2014 σε συνέντευξή του στο www.e-forologia και στο περιοδικό Epsilon7, τονίστηκε ότι η λύση στην περίπτωση αυτή είναι η έγγραφη Αίτηση Ανάκλησης στο τοπικό κατάστημα του Ο.Α.Ε.Δ.
Παρ’ όλα αυτά, διαπιστώθηκε ότι κάποιες υπηρεσίες του Ο.Α.Ε.Δ. δέχονται την έγγραφη ανάκληση ενώ κάποιες άλλες δεν τη δέχονται και προτείνουν να γίνει την ίδια ημέρα Οικειοθελής Αποχώρηση (Έντυπο Ε5). Στην περίπτωση αυτή όμως, ο εργαζόμενος (που δεν προσήλθε), εάν λαμβάνει Επίδομα Ανεργίας από τον Ο.Α.Ε.Δ., αυτό διακόπτεται λόγω της Ηλεκτρονικής Υποβολής Ε3 (και ας μην εργάστηκε τελικά στην πραγματικότητα).
Για το λόγο αυτό το Epsilon7 έθεσε γραπτό ερώτημα στο Υπουργείο Εργασίας προκειμένου να τοποθετηθεί επίσημα στην αντιμετώπιση του θέματος. Η απάντηση, η οποία δόθηκε τελικά από τον Ο.Α.Ε.Δ., με το έγγραφο με Αρ. Πρωτ. 45420/2-6-2014,ανέφερε πως:
«Σε επίπεδο τεχνικής λειτουργίας της εφαρμογής δεν προβλέπεται λειτουργία διαγραφής ή απαλοιφής οριστικά υποβληθέντων εντύπων, στα οποία κατά την ηλεκτρονική καταχώρηση στο σύστημα έχει αποδοθεί αυτόματα μοναδικός αριθμός πρωτοκόλλου. Τα ανωτέρω ισχύουν δεδομένου ότι σε επίπεδο νομοθετικού πλαισίουδεν υφίσταται διάταξη που να αφορά σε διαδικασία ανάκλησης αναγγελίας πρόσληψης ή άλλου εντύπου. Σημειώνεται ότι η υποβολή πρόσληψης δημιουργεί υποχρεώσεις του εργοδότη σε έτερους φορείς όπως το Σ.ΕΠ.Ε. και το Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ.. Επομένως, η θέσπιση δικαιώματος ανάκλησης αναγγελίας πρόσληψης, εντός κάποιας προθεσμίας από την αρχική υποβολή, απαιτεί σχετική νομοθετική ρύθμιση και μια σειρά αντίστοιχων διαδικασιών οι οποίες, ως ενέργειες, δεν εμπίπτουν στις αρμοδιότητες του Ο.Α.Ε.Δ.»
Αυτή η θέση του Ο.Α.Ε.Δ. δημιουργεί προβλήματα τόσο στις επιχειρήσεις όσο και στον υποψήφιο εργαζόμενο, καθώς:
- στην περίπτωση που εργαζόμενος για τον οποίο έχει συμφωνηθεί η πρόσληψη και δεν προσέλθει τελικά, η επιχείρηση είναι υποχρεωμένη να προβεί στη διαδικασία οικειοθελούς αποχώρησης. Η επιχείρηση μπορεί από τη διαδικασία αυτή να αντιμετωπίσει προβλήματα, όπως:
- Πως μπορεί ο εργοδότης να αποδείξει ότι ο εργαζόμενος τελικά δεν προσήλθε στην εργασία;
- Μπορεί να προκύψει νομική διαμάχη του εργαζόμενου που δεν προσήλθε με τον εργοδότη καθώς θα χρεωθεί ημέρα εργασίας (και ημέρα ασφάλισης) χωρίς ο εργαζόμενος να έχει εργαστεί κανονικά.
- Υπάρχει ο κίνδυνος μετά από έλεγχο να προκύψει επιβολή προστίμου από υπηρεσίες Σ.ΕΠ.Ε./Ι.Κ.Α. για τη μη ύπαρξη απαραίτητων εγγράφων όπως π.χ. Σύμβαση Εργασίας (η οποία δεν υπογράφηκε ορθά καθώς ο εργαζόμενος δεν εργάστηκε).
- Για τον υποψήφιο εργαζόμενο δε, στην περίπτωση που λάμβανε ήδη επίδομα ανεργίας οι συνέπειες είναι επίσης σοβαρές καθώς διακόπτεται άδικα το επίδομά του.
Κατά την άποψή μας, είναι επιβεβλημένη η άμεση νομοθετική ρύθμιση του θέματος, καθώς από μία τεχνική παράλειψη του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ και την αντίστοιχη έλλειψη νομοθετικού πλαισίου την οποία επικαλείται ο Ο.Α.Ε.Δ., δημιουργούνται προβλήματα γραφειοκρατίας στις επιχειρήσεις αλλά και κοινωνικά προβλήματα, όσον αφορά τους ανέργους που εμπίπτουν στην περίπτωση αυτή.
Δήμητρας Καβουρίδου, Οικονομολόγου
Κυρώσεις για τα ανασφάλιστα οχήματα
Κάποτε, με το ΝΔ 400/1970 περί Ιδιωτική Επιχειρήσεως Ασφαλίσεως, καθιερώθηκαν ποινές για τους ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων.
Συγκεκριμένα, η παράγραφος 3 του άρθρου 120, όπως προστέθηκε με το άρθρο 68 Ν.3746/2009, ΦΕΚ Α 27/16.2.2009, όριζε ότι:
«Ανεξαρτήτως της εφαρμογής των οικείων ποινικών διατάξεων του παρόντος διατάγματος και με την επιφύλαξη της εφαρμογής της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου, η ΕΠ.Ε.Ι.Α. μπορεί να επιβάλλει πρόστιμούψους μέχρι εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ και σε περίπτωση υποτροπής μέχρι τριακοσίων χιλιάδων (300.000) ευρώ σε φυσικό ή νομικό πρόσωπο, που παραβαίνει τις διατάξεις της κείμενης ασφαλιστικής νομοθεσίας, της περί υποχρεωτικής ασφάλισης οχημάτων συμπεριλαμβανομένης.
Σαράντα τέσσερα (44) χρόνια μετά, ο παλιός νόμος που ουσιαστικά ουδέποτε εφαρμόστηκε ως προς την ασφάλιση οχημάτων, επανέρχεται και ο νομοθέτης με το Ν. 4261/2014, από 4/5/2014, επιβάλει μεταξύ των άλλων πρόστιμα σε ιδιοκτήτες ανασφάλιστων αυτοκινήτων που φτάνουν και τα 750 ευρώ. Το γεγονός αυτό είναι αποκύημα των 750.000 ανασφάλιστων αυτοκινήτων που κινούνται στους ελληνικούς δρόμους.
Οι Διοικητικές και ποινικές κυρώσεις σύμφωνα με τον νέο νόμο αφορούν:
· Αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας του ανασφάλιστου οχήματος, της άδειας ικανότητας του οδηγού και των πινακίδων κυκλοφορίας για δέκα ημέρες
· Σε περίπτωση ατυχήματος η άδεια κυκλοφορίας του ανασφάλιστου οχήματος και οι πινακίδες κυκλοφορίας αφαιρούνται για δύο (2) χρόνια και σε περίπτωση υποτροπής για τρία (3) χρόνια
· Επιβολή προστίμου υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου ύψους πεντακοσίων (500) ευρώ για τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα και διακοσίων πενήντα (250) ευρώ για τα δίκυκλα
· Φυλάκιση από δύο μήνες έως ένα χρόνο και επιβολή χρηματικής ποινής έως 3.000 ευρώ σε περίπτωση εμπλοκής του ανασφάλιστου οχήματος σε αυτοκινητιστικό ατύχημα
Πέραν των ανωτέρω θα πρέπει να επισημάνουμε ότι:
· Ο νόμος ισχύει από 4/5/2014 και όχι από 1/7/2014 όπως μέσα ενημέρωσης αναφέρουν. Όσοι ελέγχθηκαν και δεν είχαν ασφαλισμένα τα οχήματά τους ήδη βιώνουν τις συνέπειες του νόμου
· Τα ασφάλιστρα προπληρώνονται. Δεν υφίσταται πλέον η χαριστική περίοδος του ενός μηνός από τη λήξη του ασφαλιστηρίου συμβολαίου. Σε περίπτωση που δεν καταβληθούν τα ασφάλιστρα, από την επόμενη ημέρα λήξεως του συμβολαίου το όχημα θεωρείται ανασφάλιστο
· Οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις δεν υποχρεούνται στην ενημέρωση του πελάτη για την επικείμενη λήξη του συμβολαίου του
· Στις ασφαλιστικές εταιρείες επικρατεί πλέον το σύστημα pay and print it (πλήρωσέ το και εκτύπωσέ το). Σε περίπτωση καταβολής του ασφαλίστρου και μη δυνατότητας του ασφαλιστή για άμεση εκτύπωση του ασφαλιστηρίου συμβολαίου, εκδίδεται απόδειξη είσπραξης η οποία και επέχει θέση ασφαλιστηρίου για πέντε (5) ημέρες από την έκδοσή της
· Η αφαίρεση των πινακίδων κυκλοφορίας για μακροχρόνιο διάστημα οδηγεί σε φορολογικές περιπέτειες τους κατόχους των ανασφάλιστων αυτοκινήτων, επειδή δεν μπορούν να τα θέσουν σε ακινησία μη έχοντας τη δυνατότητα να καταθέσουν τις πινακίδες στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. Αυτό έχει ως συνέπεια να συνεχίζουν να καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας και τυχών φόρο πολυτελούς διαβίωσης, μη έχοντας στην ουσία όχημα.
Ο νόμος με την όποια του μορφή ίσχυσε από το 1970. Σαράντα τέσσερα χρόνια μετά έφτασε η ώρα να εφαρμοστεί.
Συγκεκριμένα, η παράγραφος 3 του άρθρου 120, όπως προστέθηκε με το άρθρο 68 Ν.3746/2009, ΦΕΚ Α 27/16.2.2009, όριζε ότι:
«Ανεξαρτήτως της εφαρμογής των οικείων ποινικών διατάξεων του παρόντος διατάγματος και με την επιφύλαξη της εφαρμογής της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου, η ΕΠ.Ε.Ι.Α. μπορεί να επιβάλλει πρόστιμούψους μέχρι εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ και σε περίπτωση υποτροπής μέχρι τριακοσίων χιλιάδων (300.000) ευρώ σε φυσικό ή νομικό πρόσωπο, που παραβαίνει τις διατάξεις της κείμενης ασφαλιστικής νομοθεσίας, της περί υποχρεωτικής ασφάλισης οχημάτων συμπεριλαμβανομένης.
Σαράντα τέσσερα (44) χρόνια μετά, ο παλιός νόμος που ουσιαστικά ουδέποτε εφαρμόστηκε ως προς την ασφάλιση οχημάτων, επανέρχεται και ο νομοθέτης με το Ν. 4261/2014, από 4/5/2014, επιβάλει μεταξύ των άλλων πρόστιμα σε ιδιοκτήτες ανασφάλιστων αυτοκινήτων που φτάνουν και τα 750 ευρώ. Το γεγονός αυτό είναι αποκύημα των 750.000 ανασφάλιστων αυτοκινήτων που κινούνται στους ελληνικούς δρόμους.
Οι Διοικητικές και ποινικές κυρώσεις σύμφωνα με τον νέο νόμο αφορούν:
· Αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας του ανασφάλιστου οχήματος, της άδειας ικανότητας του οδηγού και των πινακίδων κυκλοφορίας για δέκα ημέρες
· Σε περίπτωση ατυχήματος η άδεια κυκλοφορίας του ανασφάλιστου οχήματος και οι πινακίδες κυκλοφορίας αφαιρούνται για δύο (2) χρόνια και σε περίπτωση υποτροπής για τρία (3) χρόνια
· Επιβολή προστίμου υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου ύψους πεντακοσίων (500) ευρώ για τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα και διακοσίων πενήντα (250) ευρώ για τα δίκυκλα
· Φυλάκιση από δύο μήνες έως ένα χρόνο και επιβολή χρηματικής ποινής έως 3.000 ευρώ σε περίπτωση εμπλοκής του ανασφάλιστου οχήματος σε αυτοκινητιστικό ατύχημα
Πέραν των ανωτέρω θα πρέπει να επισημάνουμε ότι:
· Ο νόμος ισχύει από 4/5/2014 και όχι από 1/7/2014 όπως μέσα ενημέρωσης αναφέρουν. Όσοι ελέγχθηκαν και δεν είχαν ασφαλισμένα τα οχήματά τους ήδη βιώνουν τις συνέπειες του νόμου
· Τα ασφάλιστρα προπληρώνονται. Δεν υφίσταται πλέον η χαριστική περίοδος του ενός μηνός από τη λήξη του ασφαλιστηρίου συμβολαίου. Σε περίπτωση που δεν καταβληθούν τα ασφάλιστρα, από την επόμενη ημέρα λήξεως του συμβολαίου το όχημα θεωρείται ανασφάλιστο
· Οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις δεν υποχρεούνται στην ενημέρωση του πελάτη για την επικείμενη λήξη του συμβολαίου του
· Στις ασφαλιστικές εταιρείες επικρατεί πλέον το σύστημα pay and print it (πλήρωσέ το και εκτύπωσέ το). Σε περίπτωση καταβολής του ασφαλίστρου και μη δυνατότητας του ασφαλιστή για άμεση εκτύπωση του ασφαλιστηρίου συμβολαίου, εκδίδεται απόδειξη είσπραξης η οποία και επέχει θέση ασφαλιστηρίου για πέντε (5) ημέρες από την έκδοσή της
· Η αφαίρεση των πινακίδων κυκλοφορίας για μακροχρόνιο διάστημα οδηγεί σε φορολογικές περιπέτειες τους κατόχους των ανασφάλιστων αυτοκινήτων, επειδή δεν μπορούν να τα θέσουν σε ακινησία μη έχοντας τη δυνατότητα να καταθέσουν τις πινακίδες στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. Αυτό έχει ως συνέπεια να συνεχίζουν να καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας και τυχών φόρο πολυτελούς διαβίωσης, μη έχοντας στην ουσία όχημα.
Ο νόμος με την όποια του μορφή ίσχυσε από το 1970. Σαράντα τέσσερα χρόνια μετά έφτασε η ώρα να εφαρμοστεί.
''Αρθρο 99'' και για φυσικά πρόσωπα;
Πτωχευτικό κώδικα και για τα φυσικά πρόσωπα φέρεται να μελετά η κυβέρνηση, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το ''Έθνος''. Ένα πλάνο, δηλαδή, για ολική διαγραφή των χρεών προς το Δημόσιο αλλά και τις τράπεζες, για νοικοκυριά που δεν μπορούν να καταβάλουν τις δόσεις των οφειλών τους ακόμα και μετά την υπαγωγή τους σε ρύθμιση.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το πλάνο που επεξεργάζονται τα υπουργεία Ανάπτυξης και Δικαιοσύνης έχει στόχο να εφαρμόζεται μόνιμα και να μην έχει ημερομηνία λήξης, ενώ το σκεπτικό είναι παρόμοιο με τον μηχανισμό για εξωδικαστική διευθέτηση των οφειλών των επιχειρήσεων, τον οποίο ετοιμάζει ο Νίκος Δένδιας. Οι εμπειρογνώμονες εξετάζουν τα αντίστοιχα πτωχευτικά δίκαια στη Μεγάλη Βρετανία και την Ιρλανδία, ενώ η πρόταση θα τεθεί υπόψη της Τρόικας.
Η διαδικασία θα αφορά δύο κατηγορίες οφειλετών: εκείνους που δεν έχουν περιουσία και κυρίως δεν διαθέτουν κανένα ακίνητο και εκείνους που έχουν περιουσιακά στοιχεία και εισόδημα. Στην πρώτη περίπτωση, στη διαδικασία που εφαρμόζεται στη Μεγάλη Βρετανία και την Ιρλανδία, υπάρχει καθορισμένο ανώτατο συνολικό ύψος χρεών. Στην Ιρλανδία είναι 20.000 ευρώ. Αν οι οφειλέτες αποδεικνύουν ότι δεν μπορούν να το πληρώσουν, αυτό διαγράφεται.
Το πλάνο που μελετάται προβλέπει την καθιέρωση ενδιάμεσων φορέων -δικηγόρων ή οικονομολόγων- που θα συμβουλεύουν τον οφειλέτη αν τον συμφέρει να μπει στην πτωχευτική διαδικασία. Ο οφειλέτης μπαίνει σε καθεστώς παρακολούθησης, συνήθως δύο ετών, με περιορισμούς. Δηλαδή δεν μπορεί να δανειστεί πάνω από ένα συγκεκριμένο ποσό, να κάνει εταιρεία περιορισμένης ευθύνης ή να γίνει διευθυντής εταιρείας. Αν σε αυτή την περίοδο αποκτήσει περιουσιακά στοιχεία ή επιπλέον εισόδημα, ένα μέρος τους ανακτάται προς όφελος του πιστωτή. Ο οφειλέτης θα μπορεί να διαθέτει εισόδημα που καλύπτει τα αναγκαία έξοδα διαβίωσης.
Στην περίπτωση των νοικοκυριών με εισόδημα και υποθηκευμένη ή όχι ακίνητη περιουσία -ακόμη και ακίνητη κατοικία- θα μπαίνουν σε περίοδο παρακολούθησης. Από τη στιγμή που ο οφειλέτης έχει υποθηκευμένη περιουσία θα την εκχωρεί στους πιστωτές και ο κράτος. Αν στη διάρκεια επιτήρησης ο οφειλέτης ανακτήσει την ικανότητα πληρωμής, τότε μπορεί να υποχρεωθεί να διαθέτει στους πιστωτές ένα ποσοστό. Κατά τη διάρκεια της περιόδου παρακολούθησης τα οικονομικά του δεδομένα θα ερευνώνται ακόμη και αναδρομικά.
15/9/2014
Πηγή:www.capital.gr
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το πλάνο που επεξεργάζονται τα υπουργεία Ανάπτυξης και Δικαιοσύνης έχει στόχο να εφαρμόζεται μόνιμα και να μην έχει ημερομηνία λήξης, ενώ το σκεπτικό είναι παρόμοιο με τον μηχανισμό για εξωδικαστική διευθέτηση των οφειλών των επιχειρήσεων, τον οποίο ετοιμάζει ο Νίκος Δένδιας. Οι εμπειρογνώμονες εξετάζουν τα αντίστοιχα πτωχευτικά δίκαια στη Μεγάλη Βρετανία και την Ιρλανδία, ενώ η πρόταση θα τεθεί υπόψη της Τρόικας.
Η διαδικασία θα αφορά δύο κατηγορίες οφειλετών: εκείνους που δεν έχουν περιουσία και κυρίως δεν διαθέτουν κανένα ακίνητο και εκείνους που έχουν περιουσιακά στοιχεία και εισόδημα. Στην πρώτη περίπτωση, στη διαδικασία που εφαρμόζεται στη Μεγάλη Βρετανία και την Ιρλανδία, υπάρχει καθορισμένο ανώτατο συνολικό ύψος χρεών. Στην Ιρλανδία είναι 20.000 ευρώ. Αν οι οφειλέτες αποδεικνύουν ότι δεν μπορούν να το πληρώσουν, αυτό διαγράφεται.
Το πλάνο που μελετάται προβλέπει την καθιέρωση ενδιάμεσων φορέων -δικηγόρων ή οικονομολόγων- που θα συμβουλεύουν τον οφειλέτη αν τον συμφέρει να μπει στην πτωχευτική διαδικασία. Ο οφειλέτης μπαίνει σε καθεστώς παρακολούθησης, συνήθως δύο ετών, με περιορισμούς. Δηλαδή δεν μπορεί να δανειστεί πάνω από ένα συγκεκριμένο ποσό, να κάνει εταιρεία περιορισμένης ευθύνης ή να γίνει διευθυντής εταιρείας. Αν σε αυτή την περίοδο αποκτήσει περιουσιακά στοιχεία ή επιπλέον εισόδημα, ένα μέρος τους ανακτάται προς όφελος του πιστωτή. Ο οφειλέτης θα μπορεί να διαθέτει εισόδημα που καλύπτει τα αναγκαία έξοδα διαβίωσης.
Στην περίπτωση των νοικοκυριών με εισόδημα και υποθηκευμένη ή όχι ακίνητη περιουσία -ακόμη και ακίνητη κατοικία- θα μπαίνουν σε περίοδο παρακολούθησης. Από τη στιγμή που ο οφειλέτης έχει υποθηκευμένη περιουσία θα την εκχωρεί στους πιστωτές και ο κράτος. Αν στη διάρκεια επιτήρησης ο οφειλέτης ανακτήσει την ικανότητα πληρωμής, τότε μπορεί να υποχρεωθεί να διαθέτει στους πιστωτές ένα ποσοστό. Κατά τη διάρκεια της περιόδου παρακολούθησης τα οικονομικά του δεδομένα θα ερευνώνται ακόμη και αναδρομικά.
15/9/2014
Πηγή:www.capital.gr
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)