Τρίτη 3 Φεβρουαρίου 2015

To δικαίωμα έκπτωσης των δαπανών άνω των 500 ευρώ

Όπως είναι γνωστό φέτος για πρώτη χρονιά θα έχουν εφαρμογή στο συγκεκριμένο ζήτημα οι διατάξεις του Ν 4172/2013.



Καθώς έχουμε εισέρθει στην περίοδο των εργασιών κατάρτισης των λογαριασμών αποτελεσμάτων χρήσης των επιχειρήσεων και των πρώτων υπολογισμών για τη φορολογική επιβάρυνση, προκύπτουν ζητήματα και προβληματισμοί σχετικά με το δικαίωμα έκπτωσης των επιχειρηματικών δαπανών. Όπως είναι γνωστό φέτος για πρώτη χρονιά θα έχουν εφαρμογή στο συγκεκριμένο ζήτημα οι διατάξεις του Ν 4172/2013.

Στο σημερινό σημείωμα θα μας απασχολήσει μία από τις περιπτώσεις δαπανών που δεν εκπίπτουν, σύμφωνα με το άρθρο 23 του παραπάνω νόμου. Συγκεκριμένα αναφερόμαστε στην περίπτωση β του εν λόγω άρθρου η οποία προβλέπει ότι δεν εκπίπτει «κάθε είδους δαπάνη που αφορά σε αγορά αγαθών ή λήψη υπηρεσιών αξίας άνω των πεντακοσίων (500) ευρώ, εφόσον η τμηματική ή ολική εξόφληση δεν έγινε με τη χρήση τραπεζικού μέσου πληρωμής».

ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ

Κατ’ αρχήν παρά την αναφορά του νόμου σε «κάθε είδους δαπάνη» υπάρχουν κάποιες που εξαιρούνται από την υποχρέωση εξόφλησης με τραπεζικό μέσο πληρωμής. Αυτές είναι:

- Μισθοί και ημερομίσθια προσωπικού.
- Απολαβές διευθυντών ή μελών του ΔΣ εταιρείας ή κάθε άλλου νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας.
- Έκτακτες αμοιβές προσωπικού, αμοιβές καταβαλλόμενες σε υπαλλήλους πέραν των συμβατικών ή νομίμων, πάγια μηνιαία αποζημίωση.
- Μισθώματα ακινήτων.
- Τόκοι και συναφή έξοδα.

Έτσι για παράδειγμα τυχόν εξόφληση της μισθοδοσίας με χρήση μετρητών δεν συνιστά λόγο απόρριψης της δαπάνης, ανεξαρτήτως ποσού.

Ο λόγος για τον οποίο εξαιρούνται οι παραπάνω δαπάνες είναι ότι δεν θεωρούνται αγορές αγαθών ή παροχές υπηρεσιών.

ΠΡΟΣΟΧΗ
Δεν υπόκεινται στις εξαιρέσεις από την υποχρέωση εξόφλησης με τραπεζικό μέσο πληρωμής τα αγαθά ή οι υπηρεσίες που λαμβάνει η οντότητα από κάποιον μη υπόχρεο τήρησης λογιστικών αρχείων και έκδοσης στοιχείων. Δηλαδή εάν μία επιχείρηση λάβει αγαθά ή υπηρεσίες (ευκαιριακού χαρακτήρα) από κάποιον ιδιώτη και τον εξοφλήσει εκδίδοντας τίτλο κτήσης, απόδειξη δαπάνης κλπ. ισχύει η υποχρέωση της εξόφλησης με τη χρήση τραπεζικού μέσου πληρωμής, εάν η δαπάνη υπερβαίνει το ποσό των 500 ευρώ.

ΦΠΑ

Ο νομοθέτης θέτει ως προϋπόθεση για τη χρήση του τραπεζικού μέσου πληρωμής να μην υπερβαίνει το ποσό της δαπάνης τα 500 ευρώ. Έτσι δεν περιλαμβάνεται κατ’ αρχήν στο παραπάνω όριο το ποσό του ΦΠΑ, δεδομένου ότι το ποσό αυτό δεν αποτελεί δαπάνη της επιχείρησης. Το παραπάνω επιβεβαιώνεται και από την σχετική με το θέμα ΠΟΛ.1216/2014. Ωστόσο αυτό που δεν θίγει η παραπάνω εγκύκλιος είναι η περίπτωση ο καταβαλλόμενος ΦΠΑ να μην αναγνωρίζεται για έκπτωση από τον ΦΠΑ των εκροών. Στην περίπτωση αυτή ο ΦΠΑ αυτός προσαυξάνει τη σχετική δαπάνη οπότε θα πρέπει κατά την άποψή μας να ληφθεί υπόψη στην εφαρμογή του παραπάνω ορίου.

Παράδειγμα.
Επιχείρηση πραγματοποιεί επισκευή σε Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητο και λαμβάνει τιμολόγιο αξίας 450 ευρώ πλέον ΦΠΑ 23% ήτοι 103,50 ευρώ. Σύνολο δηλαδή του τιμολογίου 553,50. Θεωρούμε ότι καθώς στην περίπτωση αυτή ο ΦΠΑ των 103,50 δεν εκπίπτει από τον ΦΠΑ των εκροών και προσαυξάνει τη δαπάνη, θα πρέπει η εξόφληση του τιμολογίου να γίνει με τραπεζικό μέσο πληρωμής, προκειμένου να αναγνωριστεί το δικαίωμα έκπτωσης της δαπάνης.

ΑΠΟΔΕΚΤΑ ΤΡΑΠΕΖΙΚΑ ΜΕΣΑ ΠΛΗΡΩΜΗΣ

Με την ΠΟΛ.1216/2014 ορίστηκαν τα τραπεζικά μέσα πληρωμής, για την εφαρμογή των παραπάνω διατάξεων που είναι τα εξής:
- Η κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό του προμηθευτή, είτε με μετρητά είτε με μεταφορά μεταξύ λογαριασμών (έμβασμα).
- Η χρήση χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών της εταιρείας που πραγματοποιεί την πληρωμή.
- Η έκδοση τραπεζικής επιταγής της επιχείρησης ή η εκχώρηση επιταγών τρίτων.
- Η χρήση συναλλαγματικών οι οποίες εξοφλούνται μέσω τραπέζης.
- Η χρήση ταχυδρομικής επιταγής – ταχυπληρωμής ή η κατάθεση σε λογαριασμό πληρωμών των Ελληνικών Ταχυδρομείων.

Εννοείται ότι η οντότητα που χρησιμοποιεί τους παραπάνω τρόπους πληρωμής καλό είναι να διατηρεί στο αρχείο της όλα τα σχετικά έγγραφα τεκμηρίωσης, όπως καταστάσεις κινήσεων τραπεζικών λογαριασμών, καταστάσεις κινήσεως καρτών, αποδείξεις τραπέζης, αποδείξεις τρίτων, αντίγραφα αξιογράφων κ.ο.κ.

ΤΜΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΩΜΕΣ

Όπως είναι γνωστό, στην πράξη η εξόφληση των συναλλαγών γίνεται πολλές φορές με τμηματικές καταβολές. Μάλιστα τις περισσότερες φορές απαιτείται η πληρωμή κάποιου ποσού ως προκαταβολή. Στις περιπτώσεις αυτές απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή αφού το κριτήριο για την ένταξη μίας δαπάνης στις αναλυόμενες διατάξεις δεν είναι το ποσό της πληρωμής, αλλά το τελικό ποσό της δαπάνης.

Εάν για παράδειγμα κάποια οντότητα προκαταβάλλει ποσό έστω 400 ευρώ για την εκτέλεση παραγγελίας ύψους 1.500 ευρώ, θα πρέπει να λάβει μέριμνα ώστε και το ποσό της προκαταβολής να καταβληθεί με τη χρήση τραπεζικού μέσου πληρωμής.

ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ

  1. Συμψηφισμοί.
Στην περίπτωση που υπάρχουν μεταξύ δύο συμβαλλόμενων αμοιβαίες απαιτήσεις, γίνεται αποδεκτός ο συμψηφισμός των μεταξύ τους αμοιβαίων οφειλών. Εάν όμως το ποσό που απομένει μετά τον συμψηφισμό υπερβαίνει τα 500 ευρώ, θα πρέπει ο οφειλέτης να το εξοφλήσει με τραπεζικό μέσο πληρωμής.

Παράδειγμα.
Η οντότητα Α χρωστάει στην οντότητα Β ποσό 1.800 ευρώ και η Β στην Α ποσό 1.000 ευρώ.
Εάν συμφωνήσουν σε συμψηφισμό αναγνωρίζεται η δαπάνη για την οντότητα Β. Η Α όμως υποχρεούται να εξοφλήσει το υπόλοιπο ποσό των 800 ευρώ με τραπεζικό μέσο πληρωμής προκειμένου να της αναγνωριστεί για έκπτωση το σύνολο της δαπάνης.
  1. Πωλήσεις για λογαριασμό τρίτων.
Στις περιπτώσεις πώλησης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών για λογαριασμό τρίτου θα πρέπει ο αντιπρόσωπος – εντολοδόχος:

α) Να πληρωθεί με τραπεζικό μέσο πληρωμής και

β) Να αποδώσει το προϊόν της πώλησης (ποσό) στον εντολέα του, εφόσον προκύπτει αξία άνω των €500 ανά εκκαθάριση μετά την αφαίρεση από αυτόν της προμήθειας που δικαιούται, με τη χρήση τραπεζικού μέσου πληρωμής.

3. Πωλήσεις σε ώρες εκτός λειτουργίας των τραπεζών.

Στην περίπτωση που κάποια συναλλαγή διενεργείται σε μέρα ή ώρα μη λειτουργίας των τραπεζών, μπορεί να γίνει δεκτή η έκπτωσή της ακόμα και εάν η πληρωμή γίνει με μετρητά. Όμως για να γίνει αυτό απαιτούνται δύο προϋποθέσεις:

Α) Η εταιρεία που παρέχει την υπηρεσία ή πουλάει τα αγαθά, υποχρεούται να καταθέσει εντός δύο (2) εργάσιμων ημερών από την έκδοση του παραστατικού (απόδειξη είσπραξης μετρητών ή παραλαβής συναλλαγματικών εκτός τραπεζικού συστήματος) σε τραπεζικό λογαριασμό που τηρεί σε οποιαδήποτε αναγνωρισμένη τράπεζα ή πιστωτικό οργανισμό το ποσό των μετρητών που εισέπραξε.

Β) Ο λόγος της αδυναμίας εξόφλησης με τη χρήση τραπεζικού μέσου πληρωμής πρέπει να αναγράφεται πάνω στο σώμα του σχετικού δικαιολογητικού και να αποδεικνύεται με οποιοδήποτε πρόσφορο μέσο.

Παράδειγμα
Επιχειρηματίας αγοράζει ημέρα Σάββατο από πολυκατάστημα ένα Η/Υ αξίας 1.000 ευρώ που τον εξοφλεί μετρητοίς. Η δεύτερη προϋπόθεση μπορεί να τεκμηριωθεί καθώς στο τιμολόγιο αναγράφεται η ημερομηνία κλπ. και μπορεί να αναγραφεί και η αιτιολογία της πληρωμής με μετρητά. Η δυσκολία ωστόσο έχει να κάνει με την πρώτη προϋπόθεση καθώς απαιτεί τη συνεργασία του πωλητή ο οποίος πρέπει να καταθέσει το ποσό στον τραπεζικό του λογαριασμό εντός 2 εργασίμων ημερών και να χορηγήσει στον αγοραστή αντίγραφο που να αποδεικνύει την παραπάνω κατάθεση.

4. Πωλήσεις με αντικαταβολή

Υπέρ του δέοντος γραφειοκρατική είναι και η περίπτωση της αγοράς εμπορευμάτων με τη μέθοδο της αντικαταβολής. Δηλαδή αυτή κατά την οποία υπηρεσίες courier, αναλαμβάνουν τη μεταφορά αντικειμένων, ταχυδρομικών δεμάτων, κ.λπ. με ταυτόχρονη εξόφληση, κατά την παράδοσή τους, της αξίας της αγοράς αυτών από τους λήπτες των αγαθών χωρίς τη χρήση τραπεζικού μέσου πληρωμής. Οι εταιρείες αυτές στη συνέχεια καταθέτουν στον εντολέα τους τα εισπραττόμενα ποσά όχι κατά όνομα πελάτη, πράγμα πρακτικά αδύνατο λόγω του αριθμού των εξυπηρετούμενων πελατών, αλλά στο σύνολό τους. Προκειμένου οι συναλλασσόμενοι πελάτες να εκπέσουν τα ποσά των δαπανών αυτών και δεδομένου ότι οι συναλλαγές αυτές δεν εμφανίζονται ονομαστικά κατά δαπανηθέν ποσό, η εταιρεία ταχυμεταφορών εκδίδει, κατά το χρόνο είσπραξης των μετρητών ή παραλαβής των αξιόγραφων, το προβλεπόμενο στοιχείο είσπραξης, στο σώμα του οποίου αναγράφονται τα πλήρη στοιχεία του πελάτη (ΑΦΜ, επωνυμία, ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, τηλέφωνο επικοινωνίας) με την υποχρέωση να καταθέσει συνολικά τα ποσά εντός δύο (2) ημερών από την έκδοση του παραστατικού σε τραπεζικό λογαριασμό της εταιρείας. Στο τέλος του έτους η εταιρεία υποχρεούται να εκδώσει εκκαθάριση με τα δαπανηθέντα ποσά ανά πελάτη, υπόχρεο απεικόνισης συναλλαγών, αναγράφοντας και τον αριθμό του τραπεζικού λογαριασμού που έγινε η κατάθεση.

5. Χρόνος έκπτωσης της δαπάνης

Είναι προφανές ότι κατά τη λήξη του φορολογικού έτους θα υπάρχουν δαπάνες οι οποίες θα έχουν πραγματοποιηθεί, αλλά θα είναι ακόμα ανεξόφλητες. Με την ΠΟΛ.1216/2014 έγινε δεκτό ότι οι δαπάνες αυτές θα αναγνωρίζονται κατ’ αρχήν για έκπτωση. Ωστόσο η οντότητα θα πρέπει κατά την κατοπινή εξόφλησή τους να χρησιμοποιήσει τραπεζικό μέσο πληρωμής. Εάν δεν το πράξει χάνει το δικαίωμα έκπτωσης και υποχρεούται πλέον να υποβάλλει τροποποιητική δήλωση για το φορολογικό έτος εντός του οποίου είχε εκπέσει τη δαπάνη και να καταβάλλει τον φόρο που αναλογεί πλέον των προβλεπόμενων προσαυξήσεων.

Τελειώνοντας να υπογραμμίσουμε για μια ακόμα φορά ότι είναι απαράδεκτο το γεγονός σχεδόν 19 μήνες μετά την ψήφιση του Κ.Φ.Ε. να μην έχει εκδοθεί εγκύκλιος, πλην της αναφερόμενης παραπάνω, για τα θέματα της έκπτωσης δαπανών των επιχειρήσεων όπως άλλωστε και για πολλά ακόμα ζητήματα του Κ.Φ.Ε. Ελπίζουμε τόσο η Γ.Γ.Δ.Ε. όσο και η νέα πολιτική ηγεσία του Υπ. Οικ. να καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να προχωρήσει η έκδοση των σχετικών εγκυκλίων, το συντομότερο.

Βαγγέλης Μιχελινάκης,

Λογιστής - Φοροτεχνικός

epixeirisi.gr

Παρασκευή 23 Ιανουαρίου 2015

Τι σε περιμένει από Δευτέρα (αλλά κανείς δεν στο λέει)

Περιγράφουμε επτά υποχρεώσεις στις οποίες θα κληθούμε να ανταποκριθούμε θέλουμε δεν θέλουμε.




Όχι δεν αναφερόμαστε στο ενδεχόμενο να επιβληθούν νέα μέτρα είτε από το ένα κόμμα είτε από το άλλο. Όχι δεν προδικάζουμε ότι θα αποτύχουν οι διαπραγματεύσεις με την τρόικα και ότι οι δανειστές θα επανέλθουν πιο σκληροί από ποτέ για να μας «τιμωρήσουν». Περιγράφουμε επτά υποχρεώσεις στις οποίες θα κληθούμε να ανταποκριθούμε θέλουμε δεν θέλουμε. Υποχρεώσεις που πηγάζουν από διαδικασίες οι οποίες έχουν ξεκινήσει εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα, θα έπρεπε ήδη να έχουν ολοκληρωθεί αλλά πήγαν… παραπίσω λόγω κάλπης. Ο κατάλογος, έχει ως εξής:

Σου καλλιέργησαν την προσδοκία ότι δεν θα πληρώσεις τον ΕΝΦΙΑ του Ιανουαρίου και του Φεβρουαρίου; Πλανάσαι. Όποιο και αν είναι το αποτέλεσμα, όποιο κόμμα και αν έρθει πρώτο, θα πρέπει να πληρώσεις αν δεν θέλεις να δεις τον ΑΦΜ σου να φορτώνεται με προσαυξήσεις και πρόστιμα. Πολύ απλά διότι ο ΕΝΦΙΑ του Ιανουαρίου και του Φεβρουαρίου είναι βεβαιωμένος και βεβαιωμένος φόρος δεν έχει διαγραφεί ποτέ. Ούτε τώρα θα γίνει. Ρωτάς τι θα γίνει με τον φόρο ακινήτων του 2015; Λίγο υπομονή. Όλα θα γίνουν

Είσαι αγρότης και σου υποσχέθηκαν ότι θα πάρεις πίσω τα λεφτά από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης. Πρόσεξε όμως. Αν δεν βρήκες ήδη από την Πέμπτη 22/01 χρήματα στον λογαριασμό σου, είναι πολύ πιθανό ότι θα μπλέξεις με μια διαδικασία συμψηφισμού των χρημάτων που δικαιούσαι είτε με οφειλές στην εφορία, είτε με οφειλές στα ασφαλιστικά ταμεία. Οι λεπτομέρειες από… Δευτέρα.

Ολοκληρώθηκε η εκκαθάριση του ΕΝΦΙΑ και «φορτώθηκαν» στο σύστημα και οι τελευταίες χιλιάδες των εκκαθαριστικών. Μπορεί την Τετάρτη 21/01 να σου είπαν ότι όλα τα εκκαθαριστικά είναι πιστωτικά. Δεν είναι όμως. Μπες με τους κωδικούς σου να δεις τι γίνεται. Μπορεί να ανήκεις στην ομάδα με τα χιλιάδες μέλη που θα παραλάβουν χρεωστικό εκκαθαριστικό επειδή έχασαν μια έκπτωση φόρου. Τι θα τους συμβεί; Το ποσό που βεβαιώθηκε, θα πρέπει να πληρωθεί έως το τέλος Φεβρουαρίου. Διαφορετικά, τα γνωστά: πρόστιμα, προσαυξήσεις κλπ.

Δεν πλήρωσες το χαράτσι της ΔΕΗ του 2013 και επειδή έχει περάσει ενάμιση χρόνος από τότε νομίζεις ότι τη γλίτωσες. Κι όμως. Είσαι στη λίστα. Την έχουν ετοιμάσει στο υπουργείο Οικονομικών και περιμένουν την εντολή για να βεβαιώσουν τα ποσά. Περίπου 300.000 εκατομμύρια είναι αυτά και πρέπει να τα πληρώσουν ένα εκατομμύριο φορολογούμενοι. Με τέτοιες αφραγκιές που θα διαπιστωθούν στα δημόσια ταμεία από Δευτέρα πραγματικά πιστεύεις ότι θα σε αφήσουν στην ησυχία σου.

Κυκλοφορείς με το ΙΧ σου ανασφάλιστος και κανείς δεν σε κυνηγάει. Θεωρείς ότι θα είσαι για πάντα τυχερός και ποτέ κανένα «μπλόκο» της αστυνομίας δεν θα σε σταματήσει ζητώντας σου τα έγγραφα. Να όμως που είσαι και πάλι στη λίστα. Την ετοιμάζουν και αυτή στο υπουργείο Οικονομικών και περιλαμβάνει όλα τα οχήματα που αν και εμφανίζονται να κυκλοφορούν επειδή έχουν καταβληθεί τέλη κυκλοφορίας, δεν εντοπίζονται ως ασφαλισμένα στον ηλεκτρονικό κατάλογο της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών. Τι θα πάθεις; 250 ευρώ παράβολο και υποχρεωτική ασφάλιση του οχήματος μέσα σε 10 ημέρες. Αλλιώς… χιλιάρικο

Χρωστάς στην εφορία αλλά κανείς δεν σε ενόχλησε. Μην επαναπαύεσαι όμως. Οι …ευγένειες τελειώνουν από Δευτέρα. Τόσο τα ασφαλιστικά ταμεία όσο και η εφορία θα βάλουν μπροστά τους μηχανισμούς και θα ξεκινήσει και πάλι η αποστολή ειδοποιητηρίων καθώς τα ταμεία θα είναι μείον. Το δίλημμα που θα τεθεί (με ευγενικό τρόπο) θα είναι του στυλ: «ή αλλάζεις (γνώμη και μπαίνεις στη ρύθμιση) ή βουλιάζεις (στα αναγκαστικά μέτρα και στις κατασχέσεις). Μόνο 14 δισεκατομμύρια ευρώ είναι τα χρέη που γεννήθηκαν προς την εφορία μέσα στο 2014. Έτσι θα τα αφήσουν ότι θα καταγράφεται έλλειμμα δισεκατομμυρίων ευρώ στο σκέλος των εσόδων;

Πήρες προκαταβολή του επιδόματος θέρμανσης αλλά ποτέ δεν αγόρασες πετρέλαιο. Μέχρι τώρα, σε άφησαν στην ησυχία σου. Θα έρθει όμως και η δική σου η στιγμή. Μια ηλεκτρονική διασταύρωση και ήρθε το ΑΦΜ στην επιφάνεια. Τι θα γίνει μετά; Αχρεωστήτως καταβληθέντα. (δηλαδή τρέξε να φέρεις πίσω τα λεφτά). Εδώ δεν …σεβάστηκαν τους βουλευτές και τους ζήτησαν πίσω τη μισθοδοσία του Ιανουαρίου. Εσένα θα σεβαστούν;

fpress.gr

Τετάρτη 14 Ιανουαρίου 2015

Δωρεάν λαπτοπ tablet και ίντερνετ από το κοινωνικό μέρισμα

Δωρεάν λαπτοπ tablet και ίντερνετ από το κοινωνικό μέρισμα Από την Τετάρτη, 4 Φεβρουαρίου 2015, οι περίπου 289.300 πολίτες- δικαιούχοι του κοινωνικού μερίσματος θα μπορούν να εξαργυρώσουν το κουπόνι της «Ψηφιακής Αλληλεγγύης» ώστε να αποκτήσουν δωρεάν ίντερνετ ή laptop - tablet. Το κουπόνι οι δικαιούχοι θα το εκτυπώσουν μέσω της ειδικής ιστοσελίδας e-inclusion.gr

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Γενικής Γραμματείας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, οι πολίτες των οκτώ Περιφερειών που καλύπτει το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ψηφιακή Σύγκλιση» (Αν. Μακεδονία Θράκη, Θεσσαλία, Ήπειρος, Δυτική Ελλάδα, Ιόνιοι νήσοι, Πελοπόννησος, Βόρειο Αιγαίο, Κρήτη), εκτυπώνοντας το κουπόνι από την ιστοσελίδα www.e-inclusion.gr, θα επισκέπτονται ένα από τα εγκεκριμένα καταστήματα για να αποκτήσουν: Επιδότηση 12 ευρώ τον μήνα στη συνδρομή ευρυζωνικής σύνδεσης (κινητή ή σταθερή), ηλεκτρονικό υπολογιστή τύπου tablet ή φορητό υπολογιστή τύπου netbook ή laptop (αξίας μέχρι 230 ευρώ), υπηρεσίες υποστήριξης- κατάρτισης σε τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών κατ' οίκον, όπως πρόσβαση σε email, internet, e-gov υπηρεσίες, κλπ. Υπενθυμίζεται πως η δράση προϋπολογισμού 100.000.000 ευρώ, σχεδιάστηκε από τη Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων και υλοποιείται από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΤΕΕ) και το Εθνικό Δίκτυο Έρευνας & Τεχνολογίας (ΕΔΕΤ ΑΕ) σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση» που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΕΤΠΑ. Η εγγραφή των τηλεπικοινωνιακών παρόχων στη δράση έχει ήδη ολοκληρωθεί, ενώ οι προθεσμίες εγγραφής των συνεργαζόμενων καταστημάτων και η υποβολή των προσφορών τους είναι αντίστοιχα η 14η και 28η Ιανουαρίου. Στόχος της παρέμβασης είναι η μείωση του ψηφιακού χάσματος και η παροχή ισότιμων ευκαιριών στους πλέον αδύναμους οικονομικά πολίτες για πρόσβαση στο διαδίκτυο και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών. H δράση «Ψηφιακή Αλληλεγγύη», όπως επισημαίνεται στην ίδια ανακοίνωση, αποτελεί ένα ακόμη παράδειγμα εφαρμογής της πολιτικής της κυβέρνησης για να υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο σε όλους τους Έλληνες. Στο ίδιο πλαίσιο έλαβε χώρα πρόσφατα και η υπογραφή και έναρξη υλοποίησης του έργου «Rural Broadband», έργο ΣΔΙΤ, προϋπολογισμού 161.077.032 εκατομμύρια ευρώ για την εγκατάσταση ευρυζωνικών υποδομών στις απομακρυσμένες και αγροτικές περιοχές και το έργο για την παροχή δωρεάν Wi-fi σε όλους τους δήμους της χώρας προϋπολογισμού 18.414.619 εκατ. ευρώ, καθώς και σε πανεπιστημιακούς χώρους και νοσοκομεία, το οποίο βρίσκεται σε φάση εξέλιξης της διαγωνιστικής διαδικασίας.


www.dikaiologitika.gr

Τρίτη 13 Ιανουαρίου 2015

Εκλογική άδεια - Πόση άδεια δικαιούνται για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος οι υπάλληλοι του ιδιωτικού τομέ


Η εγκύκλιος για τις άδειες κατά την ημέρα των εκλογών: 
Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η εγκύκλιος σχετικά με τις άδειες που δικαιούνται οι υπάλληλοι του Ιδιωτικού τομέα κατά την περίοδο των εκλογών.
Αναλυτικά η εγκύκλιος προβλέπει: 
1. Όλες οι βιομηχανικές, βιοτεχνικές και εμπορικές επιχειρήσεις, εκμεταλλεύσεις και εργασίες του ιδιωτικού τομέα, καθώς και όσοι γενικώς απασχολούν προσωπικό και υπάγονται στον ιδιωτικό τομέα, υποχρεούνται, να χορηγήσουν στο προσωπικό τους ειδική άδεια απουσίας με αποδοχές για την διευκόλυνση άσκησης του εκλογικού τους δικαιώματος, κατά τις γενικές βουλευτικές εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015.
2. Ο αριθμός των ημερών αδείας απουσίας, που χορηγείται για τον ανωτέρω σκοπό και που καλύπτει τον απολύτως αναγκαίο χρόνο για τη μετάβαση του προσωπικού των υπόχρεων της παρ. 1 της παρούσας στον τόπο άσκησης του εκλογικού του δικαιώματος και την επιστροφή του απ’ αυτόν, καθορίζεται ως ακολούθως:
Α. Για τους μισθωτούς για τους οποίους εφαρμόζεται καθεστώς εξαήμερης εβδομαδιαίας εργασίας:
α) Σε όσους μετακινηθούν, για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος σε απόσταση 100-200 χιλιομέτρων, χορηγείται άδεια μιας (1) εργάσιμης ημέρας.
β) Σε όσους μετακινηθούν σε απόσταση 201 - 400 χιλιομέτρων, χορηγείται άδεια δύο (2) εργασίμων ημερών.
γ) Σε όσους μετακινηθούν σε απόσταση 401 χιλιομέτρων και άνω χορηγείται άδεια τριών (3) εργασίμων ημερών, εφόσον κινηθούν εξ ολοκλήρου οδικώς, με βάση υπεύθυνη δήλωσή τους.
δ) Σε όσους μετακινηθούν σε νησιά, για τα οποία δεν υπάρχει οδική πρόσβαση, ο αριθμός των ημερών αδείας που χορηγείται θα εξετάζεται κατά περίπτωση,ανάλογα με την απόσταση και τις ειδικές συνθήκες
μετακίνησης, χωρίς ωστόσο η άδεια στις περιπτώσεις αυτές, να υπερβαίνει τις τρεις (3) εργάσιμες ημέρες.
Β. Για τους μισθωτούς για τους οποίους εφαρμόζεται καθεστώς πενθήμερης εβδομαδιαίας εργασίας:
α) Σε όσους μετακινηθούν, για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος σε απόσταση 200-400 χιλιομέτρων, χορηγείται άδεια μιας (1) εργάσιμης ημέρας.
β) Σε όσους μετακινηθούν σε απόσταση 401 χιλιομέτρων και άνω, χορηγείται άδεια δύο (2) εργασίμων ημερών, εφόσον κινηθούν εξ’ ολοκλήρου οδικώς, με βάση υπεύθυνη δήλωσή τους.
γ) Σε όσους μετακινηθούν σε νησιά, για τα οποία δεν υπάρχει οδική πρόσβαση, ο αριθμός των ημερών αδείας που χορηγείται θα εξετάζεται κατά περίπτωση, ανάλογα με την απόσταση και τις ειδικές συνθήκες μετακίνησης, χωρίς ωστόσο η άδεια στις περιπτώσεις αυτές, να υπερβαίνει τις τρεις (3) εργάσιμες ημέρες.
3. Για όσους εκ των μισθωτών, που μετακινούνται κατά τα ανωτέρω, η Κυριακή 25 Ιαν. 2015 (ημέρα διεξαγωγής της ψηφοφορίας), είναι εργάσιμη ημέρα, αυτή θεωρείται ως ημέρα ειδικής αδείας απουσίας με αποδοχές, πέραν αυτών που ορίζονται στην προηγούμενη παράγραφο της παρούσας.
4. Η κατά τα ανωτέρω χορηγούμενη άδεια δεν συμψηφίζεται με την ετήσια άδεια μετ’ αποδοχών.

TAXHEAVEN

Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2014

ΔΩΡΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ: ΠΟΤΕ ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΚΑΙ ΠΟΙΟΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ

Δώρο Χριστουγέννων για... λίγους φέτος, καθώς θα το λάβουν μόνο οι μισθωτοί του ιδιωτικού τομέα, αφού για τους δημοσίους υπαλλήλους και τους συνταξιούχους έχει καταργηθεί η χορήγηση του.

Βάσει νόμου το δώρο πρέπει να χορηγηθεί από τους εργοδότες στους εργαζόμενους μέχρι τις 21 Δεκεμβρίου 2014.
Το ποσό για τους αμειβόμενους με μισθό και με 25 ημερομίσθια είναι ίσο με ένα μηνιαίο μισθό ενώ για τους αμειβόμενους με ημερομίσθιο αντιστοιχεί στο δώρο Χριστουγέννων για το 2014 που δικαιούνται οι εργαζόμενοι.
Το δώρο ορίζεται να καταβάλλεται στο ακέραιο εφ' όσον η σχέση εργασίας των μισθωτών με τον εργοδότη είχε διάρκεια από 1ης Μαΐου μέχρι 31ης Δεκεμβρίου κάθε χρόνου.
Όσοι από τους παραπάνω μισθωτούς τους δεν έχουν συμπληρώσει το παραπάνω χρονικό διάστημα, δικαιούνται:
α) Σαν δώρο Χριστουγέννων, ποσό ίσο με 2/25 του μηνιαίου μισθού ή (2) ημερομίσθια, ανάλογα με το συμφωνημένο τρόπο αμοιβής, για κάθε δεκαεννιά μέρες (19) χρονικό διάστημα διάρκειας της εργασιακής σχέσης και
β) Για χρονικό διάστημα μικρότερο του 19ημέρου ή του 8ημέρου, αντίστοιχα καταβάλλεται ανάλογο κλάσμα όπου υπολογίζεται το δώρο Χριστουγέννων ανάλογο με το χρόνο που διάρκεσε η εργασιακή σχέση. Δώρο δικαιούνται και οι μισθωτοί που έχουν αποχωρήσει από την εργασία τους, πριν από τις παραπάνω γιορτές είτε γιατί απολύθηκαν από τον εργοδότη τους, είτε γιατί αποχώρησαν οικειοθελώς.
Χρόνος που συνυπολογίζεται στο δώρο Χριστουγέννων
Συνυπολογίζεται ο χρόνος της υποχρεωτικής αποχής από την εργασία των γυναικών πριν και μετά τον τοκετό. Οι άδειες των σπουδαστών για συμμετοχή τους στις εξετάσεις. Οι μισθωτοί που απουσίασαν λόγω ασθένειας δικαιούνται να υπολογίσουν ολόκληρο το χρόνο ασθένειάς τους αφαιρώντας μόνο τις ημέρες για τις οποίες έλαβαν επίδομα ασθένειας από το Ασφαλιστικό τους Ταμείο.
Για παράδειγμα, αν ένας μισθωτός απουσίασε από την εργασία του λόγω ασθένειας 50 μέρες και πήρε επίδομα ασθένειας από το Ασφαλιστικό του Ταμείο μόνο για 30 ημέρες, θα αφαιρεθούν από το χρονικό διάστημα της εργασιακής σχέσης μόνο οι 30 ημέρες για τις οποίες επιδοτήθηκε και όχι οι 50.
Χρόνος που δεν συνυπολογίζεται στο δώρο Χριστουγέννων
Δεν υπολογίζονται οι μέρες κατά τις οποίες ο μισθωτός απείχε από την εργασία του αδικαιολόγητα ή λόγω άδειας χωρίς αποδοχές. Δεν λαμβάνεται υπ' όψιν για τον υπολογισμό δώρων εορτών το διάστημα της απουσίας των εργαζομένων για συνδικαλιστική δραστηριότητα , δηλαδή ο χρόνος της συνδικαλιστικής άδειας.
Σχετικά με την απεργία η δικαστηριακή νομολογία δέχεται ότι οι ημέρες της απεργίας δεν υπολογίζονται στο χρόνο διάρκειας της εργασιακής σχέσης,γιατί η αποχή του μισθωτού οφείλεται σε δική του θέληση και δεν μπορεί επομένως να χαρακτηριστεί σαν δικαιολογημένη απουσία, το ίδιο ισχύει και με τις στάσεις εργασίας.


Read more: http://www.newsbomb.gr/oikonomia/news/story/529354/doro-xristoygennon-pote-tha-dothei-kai-poioi-to-dikaioyntai#ixzz3L0oWphMo

Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2014

Ποιοί θα πάρουν το επίδομα των 1.000 ευρώ – Διαβάστε τις προϋποθέσεις

Επίδομα 1.000 ευρώ και τιμητικό έπαινο θα λάβουν από τον Οργανισμό Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΟΓΑ), 450 πολύτεκνες μητέρες αγρότισες, οι οποίες είναι ασφαλισμένες στον κλάδο κύριας ασφάλισης του Οργανισμού.

Το πρόγραμμα θα εφαρμοστεί σε όλους τους νομούς της χώρας, και η δικαιούχος μπορεί να υποβάλει αίτηση συμμετοχής σε οποιοδήποτε ΚΕΠ.
Η διαδικασία της υποβολής των αιτήσεων από τις πολύτεκνες αγρότισσες, ξεκινάει την ερχόμενη Δευτέρα, 24 Νοεμβρίου και θα διατηρηθεί έως την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου.
Για τη συμμετοχή στο Πρόγραμμα Παροχής χρηματικών βοηθημάτων και βραβείων του ΟΓΑ στις πολύτεκνες, οι δικαιούχοι θα πρέπει:




- Να είναι οι πολύτεκνες μητέρες, ασφαλισμένες στον Κλάδο Κύριας Ασφάλισης Αγροτών του ΟΓΑ και να έχουν εξοφλήσει τις ασφαλιστικές τους εισφορές, κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησης

- Να έχουν, κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησης, γεννήσει τουλάχιστον τέσσερα τέκνα, άγαμα, έμμεσα ασφαλισμένα στον ΟΓΑ, ηλικίας μέχρι 18 ετών ή μέχρι 24 ετών, εφόσον σπουδάζουν στην Ελλάδα σε δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα ή ανίκανα για εργασία σε ποσοστό 67% και άνω, ανεξαρτήτου ηλικίας

Κατά το χρόνο της υποβολής της αίτησης, να είναι κάτοχοι βιβλιαρίων υγείας ΟΓΑ σε ισχύ

«Για πρώτη φορά ο ΟΓΑ εφαρμόζει και υλοποιεί μέτρα προστασίας και στήριξης της αγρότισσας πολύτεκνης μητέρας, αναγνωρίζοντας τον Κοινωνικό και Εθνικό της ρόλο, ιδιαίτερα στις σημερινές δυσμενείς οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες» δήλωσε ο διοικητής του ΟΓΑ Ξενοφών Βεργίνης.

Πηγή ΑΠΕ ΜΠΕ

Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2014

υναλλαγές άνω των 500 ευρώ με τραπεζικά μέσα και μόνον

Η διάταξη σχετικά με τις δαπάνες των επιχειρήσεων που πρέπει να πραγματοποιούνται μόνο μέσω τραπέζης ήταν λίγα έως πολύ γνωστή. Ήδη παρόμοιες κινήσεις και προσπάθειες είχαν σταδιακά ξεκινήσει από το 2010, με μεγαλύτερο όριο, το όριο σταδιακά μειώθηκε και φτάσαμε στο 2014 που έφτασε μόλις τα 500 ευρώ. Ο τρόπος με τον οποίο αντιμετώπισε το πρόβλημα ο νομοθέτης ήταν με την περίπτωση β του άρθρου 23 του Ν.4172/2013, γνωστότερου ως κώδικα φορολογίας εισοδήματος.  

Ειδικότερα, στο τμήμα της φορολογίας από επιχειρηματική δραστηριότητα υποχρεώνει τους επιτηδευματίες να πραγματοποιούν συναλλαγές άνω των 500 ευρώ όταν πραγματοποιούν δαπάνες, με τραπεζικά μέσα ειδάλλως η δαπάνη δεν θα εκπίπτει από τα έσοδα της επιχείρησής με αποτέλεσμα ο επιτηδευματίας να φορολογείται περισσότερο. Ο Ν.4172/2013 επίσης παραθέτει έναν επιπλέον κατάλογο με είδη δαπανών που δεν εκπίπτουν ή εκπίπτουν υπό προϋποθέσεις και μέχρι ενός ορίου χρηματικού. 

Πιο αναλυτικά οι μη εκπιπτόμενες είναι:

   "α) τόκοι από δάνεια που λαμβάνει η επιχείρηση από τρίτους, εκτός από τα τραπεζικά δάνεια "διατραπεζικά δάνεια, καθώς και τα ομολογιακά δάνεια που εκδίδουν ανώνυμες εταιρείες"[1], κατά το μέτρο που υπερβαίνουν τους τόκους που θα προέκυπταν εάν το επιτόκιο ήταν ίσο με το επιτόκιο των δανείων αλληλόχρεων λογαριασμών προς μη χρηματοπιστωτικές επιχειρήσεις, όπως αυτό αναφέρεται στο στατιστικό δελτίο οικονομικής συγκυρίας της Τράπεζας της Ελλάδος για την πλησιέστερη χρονική περίοδο πριν την ημερομηνία δανεισμού,

   β) κάθε είδους δαπάνη που αφορά σε αγορά αγαθών ή λήψη υπηρεσιών αξίας άνω των πεντακοσίων (500) ευρώ, εφόσον η τμηματική ή ολική εξόφληση δεν έγινε με τη χρήση τραπεζικού μέσου πληρωμής,

   γ) οι μη καταβληθείσες ασφαλιστικές εισφορές,

   δ) προβλέψεις [2] εκτός των οριζομένων στο άρθρο 26,

   ε) πρόστιμα και ποινές, περιλαμβανομένων των προσαυξήσεων,

   στ) η παροχή ή λήψη αμοιβών σε χρήμα ή είδος που συνιστούν ποινικό αδίκημα,

   ζ) ο φόρος εισοδήματος, συμπεριλαμβανομένων του τέλους επιτηδεύματος και των έκτακτων εισφορών, που επιβάλλεται για τα κέρδη από επιχειρηματική δραστηριότητα, σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε., καθώς και ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) που αναλογεί σε μη εκπιπτόμενες δαπάνες, εφόσον δεν είναι εκπεστέος ως Φ.Π.Α. εισροών,

   η) το τεκμαρτό μίσθωμα της παραγράφου 2 του άρθρου 39 σε περίπτωση ιδιόχρησης κατά το μέτρο που υπερβαίνει το τρία τοις εκατό (3%) επί της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου,

   θ) οι δαπάνες για την οργάνωση και διεξαγωγή ενημερωτικών ημερίδων και συναντήσεων που αφορούν στη σίτιση και διαμονή πελατών ή εργαζομένων της κατά το μέτρο που υπερβαίνουν το ποσό των τριακοσίων (300) ευρώ ανά συμμετέχοντα και κατά το μέτρο που η συνολική ετήσια δαπάνη υπερβαίνει το μισό τοις εκατό (0,5%) επί του ετήσιου ακαθάριστου εισοδήματος της επιχείρησης,

   ι) οι δαπάνες για τη διεξαγωγή εορταστικών εκδηλώσεων, σίτισης και διαμονής φιλοξενούμενων προσώπων κατά το μέτρο που υπερβαίνουν το ποσό των τριακοσίων (300) ευρώ ανά συμμετέχοντα και κατά το μέτρο που η συνολική ετήσια δαπάνη υπερβαίνει το μισό τοις εκατό (0,5%) επί του ετήσιου ακαθάριστου εισοδήματος της επιχείρησης,

   ια) οι δαπάνες ψυχαγωγίας. Η διάταξη του προηγούμενου εδαφίου δεν εφαρμόζεται στην περίπτωση που η επιχειρηματική δραστηριότητα του φορολογούμενου έχει ως κύριο αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών ψυχαγωγίας και οι δαπάνες αυτές πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της δραστηριότητας αυτής,

   ιβ) προσωπικές καταναλωτικές δαπάνες και

   ιγ) Tο σύνολο των δαπανών που καταβάλλονται προς φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα που είναι φορολογικός κάτοικος σε κράτος μη συνεργάσιμο ή που υπόκειται σε προνομιακό φορολογικό καθεστώς, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 65 του Κ.Φ.Ε., εκτός εάν ο φορολογούμενος αποδείξει ότι οι δαπάνες αυτές αφορούν πραγματικές και συνήθεις συναλλαγές και δεν έχουν ως αποτέλεσμα τη μεταφορά κερδών ή εισοδημάτων ή κεφαλαίων με σκοπό τη φοροαποφυγή ή τη φοροδιαφυγή. Η διάταξη του προηγούμενου εδαφίου δεν αποκλείει την έκπτωση των δαπανών που καταβάλλονται προς φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα που είναι φορολογικός κάτοικος σε κράτος μέλος της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ., εφόσον υπάρχει η νομική βάση για την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ της Ελλάδας και αυτού του κράτους μέλους".


Στα πλαίσια αυτά, η ΓΓΔΕ, εξέδωσε εγκύκλιο, την ΠΟΛ 1216/01.10.2014 όπου διευκρινίζει το ζήτημα των δαπανών άνω των 500 ευρώ. Συγκεκριμένα αναφέρει ότι: “Για την εφαρμογή της περίπτωσης αυτής, στην έννοια της αγοράς των αγαθών και της λήψης των υπηρεσιών εμπίπτουν οι αγορές πρώτων και βοηθητικών υλών, εμπορευμάτων, υλικών, παγίων, κ.λπ., οι πάσης φύσεως δαπάνες της επιχείρησης καθώς και οι πάσης φύσεως υπηρεσίες που λαμβάνει η επιχείρηση, με την προϋπόθεση ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 22 του ν.4172/2013 και δεν εμπίπτουν σε κάποια από τις λοιπές περιπτώσεις του παρόντος άρθρου.”

Επίσης, προστίθεται ότι "η μη εξόφληση των ως άνω δαπανών με τη χρήση τραπεζικού μέσου πληρωμής δεν συνιστά, από μόνη της, εικονικότητα ως προς τη συναλλαγή και δεν έχει ως αποτέλεσμα τον προσδιορισμό του εισοδήματος σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 28 του ιδίου νόμου, εφόσον δεν συντρέχουν και άλλοι λόγοι". 

Οι εξαιρέσεις

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η πληρωμή δαπανών με μετρητά δεν θεωρείται αυτόματα εικονική αλλά πρέπει να συντρέχουν και άλλοι λόγοι οι οποίοι προφανώς εξαρτώνται από την κρίση του ελέγχου. Το βασικότερο είναι όμως ότι η ΠΟΛ 1216/2014 αναφέρει και έναν κατάλογο δαπανών των επιχειρήσεων και των επιτηδευματιών για τις οποίες δεν ισχύει η απαίτηση της πληρωμής με τραπεζικό μέσο όταν ξεπερνούν τα 500 ευρώ. Αυτές οι δαπάνες είναι: 

   α. Μισθούς, ημερομίσθια προσωπικού, απολαβές διευθυντών ή μελών του ΔΣ εταιρείας ή κάθε άλλου νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας, έκτακτες αμοιβές προσωπικού, αμοιβές καταβαλλόμενες σε υπαλλήλους πέραν των συμβατικών ή νομίμων, πάγια μηνιαία αποζημίωση η οποία συνιστά συγκεκαλλυμένη επαύξηση μισθού, που χορηγούνται από τον εργοδότη στον εργαζόμενο, καθόσον οι ανωτέρω δαπάνες δεν αφορούν στη λήψη υπηρεσιών αλλά στην παροχή μισθωτής εργασίας.

   β. Μισθώματα ακινήτων, καθότι δεν πρόκειται για λήψη υπηρεσιών αλλά για χρήση μισθίου (εισόδημα από κεφάλαιο για τον εκμισθωτή, σχετ. άρθρο 39 ν.4172/2013).

   γ. Τόκους και συναφή έξοδα, καθόσον δεν εμπεριέχουν τα εννοιολογικά χαρακτηριστικά της παροχής υπηρεσίας. 

Ως αξία συναλλαγής λαμβάνεται υπόψη το καθαρό ποσό της αξίας της συναλλαγής, προ ΦΠΑ.

Ποια είναι τα τραπεζικά μέσα πληρωμής

Ως τραπεζικό μέσο πληρωμής, προκειμένου για την εφαρμογή των κοινοποιούμενων διατάξεων, νοείται:

   - Η κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό του προμηθευτή, είτε με μετρητά είτε με μεταφορά μεταξύ λογαριασμών (έμβασμα),

   - Η χρήση χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών της εταιρείας που πραγματοποιεί την πληρωμή,

   - Η έκδοση τραπεζικής επιταγής της επιχείρησης ή η εκχώρηση επιταγών τρίτων,

   - Η χρήση συναλλαγματικών οι οποίες εξοφλούνται μέσω τραπέζης,

   - Η χρήση ταχυδρομικής επιταγής – ταχυπληρωμής ή η κατάθεση σε λογαριασμό πληρωμών των Ελληνικών Ταχυδρομείων. 

Τέλος στην ίδια ΠΟΛ διευκρινίζεται ότι επιτρέπονται οι λογιστικοί συμψηφισμοί μεταξύ πελατών-προμηθευτών οι οποίο εκ των πραγμάτων δεν μπορούν να γίνουν με τραπεζικά μέσα, με την προϋπόθεση ότι η διαφορά που απομένει αν είναι μεγαλύτερη των 500 ευρώ, θα εξοφληθεί μέσω τράπεζας. Επίσης αναφέρεται ότι τα τραπεζικά μέσα πληρωμής για συναλλαγές άνω των 500 ευρώ είναι υποχρεωτικά στην πώληση αγαθών ή υπηρεσιών για λογαριασμό τρίτων (μεσιτείες, πρακτορεύσεις κ.λ.π.), επίσης τις μέρες και ώρες που οι τράπεζες δεν είναι ανοικτές προκειμένου η δαπάνη να αναγνωρισθεί φορολογικά από τα ακαθάριστα έσοδα της επιχείρησης, η εταιρεία που παρέχει την υπηρεσία ή πουλάει τα αγαθά, υποχρεούται να καταθέσει εντός δύο (2) εργάσιμων ημερών από την έκδοση του παραστατικού (απόδειξη είσπραξης μετρητών ή παραλαβής συναλλαγματικών εκτός τραπεζικού συστήματος) σε τραπεζικό λογαριασμό που τηρεί σε οποιαδήποτε αναγνωρισμένη τράπεζα.  

Τέλος για τις περιπτώσεις αντικαταβολών με courrier όπου δεν είναι δυνατόν να μεσολαβήσει τραπεζική εξόφληση τότε η εταιρεία ταχυμεταφορών εκδίδει, κατά το χρόνο είσπραξης των μετρητών ή παραλαβής των αξιόγραφων, το προβλεπόμενο από τον ΚΦΑΣ στοιχείο είσπραξης, στο σώμα του οποίου αναγράφονται τα πλήρη στοιχεία του πελάτη (ΑΦΜ, επωνυμία, ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, τηλέφωνο επικοινωνίας) με την υποχρέωση να καταθέσει συνολικά τα ποσά εντός δύο (2) ημερών από την έκδοση του παραστατικού σε τραπεζικό λογαριασμό της εταιρείας. Στο τέλος του έτους η εταιρεία υποχρεούται να εκδώσει εκκαθάριση με τα δαπανηθέντα ποσά ανά πελάτη, υπόχρεο απεικόνισης συναλλαγών, αναγράφοντας και τον αριθμό του τραπεζικού λογαριασμού που έγινε η κατάθεση. 

Αρκετά πράγματα για να μας απασχολήσουν στο επόμενο διάστημα και μπόλικο το κόστος συμμόρφωσης των επιχειρηματιών οι οποίοι θέλουν χρόνο ώστε να συγχρονισθούν απόλυτα με αυτά που απαιτεί ο νόμος. Προσοχή όμως διότι όλα αυτά ισχύουν από την αρχή του 2014 αν και οι διευκρινήσεις συνεχίζονται.

moneyguru.gr