Τετάρτη 14 Ιανουαρίου 2015

Δωρεάν λαπτοπ tablet και ίντερνετ από το κοινωνικό μέρισμα

Δωρεάν λαπτοπ tablet και ίντερνετ από το κοινωνικό μέρισμα Από την Τετάρτη, 4 Φεβρουαρίου 2015, οι περίπου 289.300 πολίτες- δικαιούχοι του κοινωνικού μερίσματος θα μπορούν να εξαργυρώσουν το κουπόνι της «Ψηφιακής Αλληλεγγύης» ώστε να αποκτήσουν δωρεάν ίντερνετ ή laptop - tablet. Το κουπόνι οι δικαιούχοι θα το εκτυπώσουν μέσω της ειδικής ιστοσελίδας e-inclusion.gr

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Γενικής Γραμματείας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, οι πολίτες των οκτώ Περιφερειών που καλύπτει το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ψηφιακή Σύγκλιση» (Αν. Μακεδονία Θράκη, Θεσσαλία, Ήπειρος, Δυτική Ελλάδα, Ιόνιοι νήσοι, Πελοπόννησος, Βόρειο Αιγαίο, Κρήτη), εκτυπώνοντας το κουπόνι από την ιστοσελίδα www.e-inclusion.gr, θα επισκέπτονται ένα από τα εγκεκριμένα καταστήματα για να αποκτήσουν: Επιδότηση 12 ευρώ τον μήνα στη συνδρομή ευρυζωνικής σύνδεσης (κινητή ή σταθερή), ηλεκτρονικό υπολογιστή τύπου tablet ή φορητό υπολογιστή τύπου netbook ή laptop (αξίας μέχρι 230 ευρώ), υπηρεσίες υποστήριξης- κατάρτισης σε τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών κατ' οίκον, όπως πρόσβαση σε email, internet, e-gov υπηρεσίες, κλπ. Υπενθυμίζεται πως η δράση προϋπολογισμού 100.000.000 ευρώ, σχεδιάστηκε από τη Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων και υλοποιείται από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΤΕΕ) και το Εθνικό Δίκτυο Έρευνας & Τεχνολογίας (ΕΔΕΤ ΑΕ) σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση» που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΕΤΠΑ. Η εγγραφή των τηλεπικοινωνιακών παρόχων στη δράση έχει ήδη ολοκληρωθεί, ενώ οι προθεσμίες εγγραφής των συνεργαζόμενων καταστημάτων και η υποβολή των προσφορών τους είναι αντίστοιχα η 14η και 28η Ιανουαρίου. Στόχος της παρέμβασης είναι η μείωση του ψηφιακού χάσματος και η παροχή ισότιμων ευκαιριών στους πλέον αδύναμους οικονομικά πολίτες για πρόσβαση στο διαδίκτυο και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών. H δράση «Ψηφιακή Αλληλεγγύη», όπως επισημαίνεται στην ίδια ανακοίνωση, αποτελεί ένα ακόμη παράδειγμα εφαρμογής της πολιτικής της κυβέρνησης για να υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο σε όλους τους Έλληνες. Στο ίδιο πλαίσιο έλαβε χώρα πρόσφατα και η υπογραφή και έναρξη υλοποίησης του έργου «Rural Broadband», έργο ΣΔΙΤ, προϋπολογισμού 161.077.032 εκατομμύρια ευρώ για την εγκατάσταση ευρυζωνικών υποδομών στις απομακρυσμένες και αγροτικές περιοχές και το έργο για την παροχή δωρεάν Wi-fi σε όλους τους δήμους της χώρας προϋπολογισμού 18.414.619 εκατ. ευρώ, καθώς και σε πανεπιστημιακούς χώρους και νοσοκομεία, το οποίο βρίσκεται σε φάση εξέλιξης της διαγωνιστικής διαδικασίας.


www.dikaiologitika.gr

Τρίτη 13 Ιανουαρίου 2015

Εκλογική άδεια - Πόση άδεια δικαιούνται για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος οι υπάλληλοι του ιδιωτικού τομέ


Η εγκύκλιος για τις άδειες κατά την ημέρα των εκλογών: 
Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η εγκύκλιος σχετικά με τις άδειες που δικαιούνται οι υπάλληλοι του Ιδιωτικού τομέα κατά την περίοδο των εκλογών.
Αναλυτικά η εγκύκλιος προβλέπει: 
1. Όλες οι βιομηχανικές, βιοτεχνικές και εμπορικές επιχειρήσεις, εκμεταλλεύσεις και εργασίες του ιδιωτικού τομέα, καθώς και όσοι γενικώς απασχολούν προσωπικό και υπάγονται στον ιδιωτικό τομέα, υποχρεούνται, να χορηγήσουν στο προσωπικό τους ειδική άδεια απουσίας με αποδοχές για την διευκόλυνση άσκησης του εκλογικού τους δικαιώματος, κατά τις γενικές βουλευτικές εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015.
2. Ο αριθμός των ημερών αδείας απουσίας, που χορηγείται για τον ανωτέρω σκοπό και που καλύπτει τον απολύτως αναγκαίο χρόνο για τη μετάβαση του προσωπικού των υπόχρεων της παρ. 1 της παρούσας στον τόπο άσκησης του εκλογικού του δικαιώματος και την επιστροφή του απ’ αυτόν, καθορίζεται ως ακολούθως:
Α. Για τους μισθωτούς για τους οποίους εφαρμόζεται καθεστώς εξαήμερης εβδομαδιαίας εργασίας:
α) Σε όσους μετακινηθούν, για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος σε απόσταση 100-200 χιλιομέτρων, χορηγείται άδεια μιας (1) εργάσιμης ημέρας.
β) Σε όσους μετακινηθούν σε απόσταση 201 - 400 χιλιομέτρων, χορηγείται άδεια δύο (2) εργασίμων ημερών.
γ) Σε όσους μετακινηθούν σε απόσταση 401 χιλιομέτρων και άνω χορηγείται άδεια τριών (3) εργασίμων ημερών, εφόσον κινηθούν εξ ολοκλήρου οδικώς, με βάση υπεύθυνη δήλωσή τους.
δ) Σε όσους μετακινηθούν σε νησιά, για τα οποία δεν υπάρχει οδική πρόσβαση, ο αριθμός των ημερών αδείας που χορηγείται θα εξετάζεται κατά περίπτωση,ανάλογα με την απόσταση και τις ειδικές συνθήκες
μετακίνησης, χωρίς ωστόσο η άδεια στις περιπτώσεις αυτές, να υπερβαίνει τις τρεις (3) εργάσιμες ημέρες.
Β. Για τους μισθωτούς για τους οποίους εφαρμόζεται καθεστώς πενθήμερης εβδομαδιαίας εργασίας:
α) Σε όσους μετακινηθούν, για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος σε απόσταση 200-400 χιλιομέτρων, χορηγείται άδεια μιας (1) εργάσιμης ημέρας.
β) Σε όσους μετακινηθούν σε απόσταση 401 χιλιομέτρων και άνω, χορηγείται άδεια δύο (2) εργασίμων ημερών, εφόσον κινηθούν εξ’ ολοκλήρου οδικώς, με βάση υπεύθυνη δήλωσή τους.
γ) Σε όσους μετακινηθούν σε νησιά, για τα οποία δεν υπάρχει οδική πρόσβαση, ο αριθμός των ημερών αδείας που χορηγείται θα εξετάζεται κατά περίπτωση, ανάλογα με την απόσταση και τις ειδικές συνθήκες μετακίνησης, χωρίς ωστόσο η άδεια στις περιπτώσεις αυτές, να υπερβαίνει τις τρεις (3) εργάσιμες ημέρες.
3. Για όσους εκ των μισθωτών, που μετακινούνται κατά τα ανωτέρω, η Κυριακή 25 Ιαν. 2015 (ημέρα διεξαγωγής της ψηφοφορίας), είναι εργάσιμη ημέρα, αυτή θεωρείται ως ημέρα ειδικής αδείας απουσίας με αποδοχές, πέραν αυτών που ορίζονται στην προηγούμενη παράγραφο της παρούσας.
4. Η κατά τα ανωτέρω χορηγούμενη άδεια δεν συμψηφίζεται με την ετήσια άδεια μετ’ αποδοχών.

TAXHEAVEN

Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2014

ΔΩΡΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ: ΠΟΤΕ ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΚΑΙ ΠΟΙΟΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ

Δώρο Χριστουγέννων για... λίγους φέτος, καθώς θα το λάβουν μόνο οι μισθωτοί του ιδιωτικού τομέα, αφού για τους δημοσίους υπαλλήλους και τους συνταξιούχους έχει καταργηθεί η χορήγηση του.

Βάσει νόμου το δώρο πρέπει να χορηγηθεί από τους εργοδότες στους εργαζόμενους μέχρι τις 21 Δεκεμβρίου 2014.
Το ποσό για τους αμειβόμενους με μισθό και με 25 ημερομίσθια είναι ίσο με ένα μηνιαίο μισθό ενώ για τους αμειβόμενους με ημερομίσθιο αντιστοιχεί στο δώρο Χριστουγέννων για το 2014 που δικαιούνται οι εργαζόμενοι.
Το δώρο ορίζεται να καταβάλλεται στο ακέραιο εφ' όσον η σχέση εργασίας των μισθωτών με τον εργοδότη είχε διάρκεια από 1ης Μαΐου μέχρι 31ης Δεκεμβρίου κάθε χρόνου.
Όσοι από τους παραπάνω μισθωτούς τους δεν έχουν συμπληρώσει το παραπάνω χρονικό διάστημα, δικαιούνται:
α) Σαν δώρο Χριστουγέννων, ποσό ίσο με 2/25 του μηνιαίου μισθού ή (2) ημερομίσθια, ανάλογα με το συμφωνημένο τρόπο αμοιβής, για κάθε δεκαεννιά μέρες (19) χρονικό διάστημα διάρκειας της εργασιακής σχέσης και
β) Για χρονικό διάστημα μικρότερο του 19ημέρου ή του 8ημέρου, αντίστοιχα καταβάλλεται ανάλογο κλάσμα όπου υπολογίζεται το δώρο Χριστουγέννων ανάλογο με το χρόνο που διάρκεσε η εργασιακή σχέση. Δώρο δικαιούνται και οι μισθωτοί που έχουν αποχωρήσει από την εργασία τους, πριν από τις παραπάνω γιορτές είτε γιατί απολύθηκαν από τον εργοδότη τους, είτε γιατί αποχώρησαν οικειοθελώς.
Χρόνος που συνυπολογίζεται στο δώρο Χριστουγέννων
Συνυπολογίζεται ο χρόνος της υποχρεωτικής αποχής από την εργασία των γυναικών πριν και μετά τον τοκετό. Οι άδειες των σπουδαστών για συμμετοχή τους στις εξετάσεις. Οι μισθωτοί που απουσίασαν λόγω ασθένειας δικαιούνται να υπολογίσουν ολόκληρο το χρόνο ασθένειάς τους αφαιρώντας μόνο τις ημέρες για τις οποίες έλαβαν επίδομα ασθένειας από το Ασφαλιστικό τους Ταμείο.
Για παράδειγμα, αν ένας μισθωτός απουσίασε από την εργασία του λόγω ασθένειας 50 μέρες και πήρε επίδομα ασθένειας από το Ασφαλιστικό του Ταμείο μόνο για 30 ημέρες, θα αφαιρεθούν από το χρονικό διάστημα της εργασιακής σχέσης μόνο οι 30 ημέρες για τις οποίες επιδοτήθηκε και όχι οι 50.
Χρόνος που δεν συνυπολογίζεται στο δώρο Χριστουγέννων
Δεν υπολογίζονται οι μέρες κατά τις οποίες ο μισθωτός απείχε από την εργασία του αδικαιολόγητα ή λόγω άδειας χωρίς αποδοχές. Δεν λαμβάνεται υπ' όψιν για τον υπολογισμό δώρων εορτών το διάστημα της απουσίας των εργαζομένων για συνδικαλιστική δραστηριότητα , δηλαδή ο χρόνος της συνδικαλιστικής άδειας.
Σχετικά με την απεργία η δικαστηριακή νομολογία δέχεται ότι οι ημέρες της απεργίας δεν υπολογίζονται στο χρόνο διάρκειας της εργασιακής σχέσης,γιατί η αποχή του μισθωτού οφείλεται σε δική του θέληση και δεν μπορεί επομένως να χαρακτηριστεί σαν δικαιολογημένη απουσία, το ίδιο ισχύει και με τις στάσεις εργασίας.


Read more: http://www.newsbomb.gr/oikonomia/news/story/529354/doro-xristoygennon-pote-tha-dothei-kai-poioi-to-dikaioyntai#ixzz3L0oWphMo

Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2014

Ποιοί θα πάρουν το επίδομα των 1.000 ευρώ – Διαβάστε τις προϋποθέσεις

Επίδομα 1.000 ευρώ και τιμητικό έπαινο θα λάβουν από τον Οργανισμό Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΟΓΑ), 450 πολύτεκνες μητέρες αγρότισες, οι οποίες είναι ασφαλισμένες στον κλάδο κύριας ασφάλισης του Οργανισμού.

Το πρόγραμμα θα εφαρμοστεί σε όλους τους νομούς της χώρας, και η δικαιούχος μπορεί να υποβάλει αίτηση συμμετοχής σε οποιοδήποτε ΚΕΠ.
Η διαδικασία της υποβολής των αιτήσεων από τις πολύτεκνες αγρότισσες, ξεκινάει την ερχόμενη Δευτέρα, 24 Νοεμβρίου και θα διατηρηθεί έως την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου.
Για τη συμμετοχή στο Πρόγραμμα Παροχής χρηματικών βοηθημάτων και βραβείων του ΟΓΑ στις πολύτεκνες, οι δικαιούχοι θα πρέπει:




- Να είναι οι πολύτεκνες μητέρες, ασφαλισμένες στον Κλάδο Κύριας Ασφάλισης Αγροτών του ΟΓΑ και να έχουν εξοφλήσει τις ασφαλιστικές τους εισφορές, κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησης

- Να έχουν, κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησης, γεννήσει τουλάχιστον τέσσερα τέκνα, άγαμα, έμμεσα ασφαλισμένα στον ΟΓΑ, ηλικίας μέχρι 18 ετών ή μέχρι 24 ετών, εφόσον σπουδάζουν στην Ελλάδα σε δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα ή ανίκανα για εργασία σε ποσοστό 67% και άνω, ανεξαρτήτου ηλικίας

Κατά το χρόνο της υποβολής της αίτησης, να είναι κάτοχοι βιβλιαρίων υγείας ΟΓΑ σε ισχύ

«Για πρώτη φορά ο ΟΓΑ εφαρμόζει και υλοποιεί μέτρα προστασίας και στήριξης της αγρότισσας πολύτεκνης μητέρας, αναγνωρίζοντας τον Κοινωνικό και Εθνικό της ρόλο, ιδιαίτερα στις σημερινές δυσμενείς οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες» δήλωσε ο διοικητής του ΟΓΑ Ξενοφών Βεργίνης.

Πηγή ΑΠΕ ΜΠΕ

Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2014

υναλλαγές άνω των 500 ευρώ με τραπεζικά μέσα και μόνον

Η διάταξη σχετικά με τις δαπάνες των επιχειρήσεων που πρέπει να πραγματοποιούνται μόνο μέσω τραπέζης ήταν λίγα έως πολύ γνωστή. Ήδη παρόμοιες κινήσεις και προσπάθειες είχαν σταδιακά ξεκινήσει από το 2010, με μεγαλύτερο όριο, το όριο σταδιακά μειώθηκε και φτάσαμε στο 2014 που έφτασε μόλις τα 500 ευρώ. Ο τρόπος με τον οποίο αντιμετώπισε το πρόβλημα ο νομοθέτης ήταν με την περίπτωση β του άρθρου 23 του Ν.4172/2013, γνωστότερου ως κώδικα φορολογίας εισοδήματος.  

Ειδικότερα, στο τμήμα της φορολογίας από επιχειρηματική δραστηριότητα υποχρεώνει τους επιτηδευματίες να πραγματοποιούν συναλλαγές άνω των 500 ευρώ όταν πραγματοποιούν δαπάνες, με τραπεζικά μέσα ειδάλλως η δαπάνη δεν θα εκπίπτει από τα έσοδα της επιχείρησής με αποτέλεσμα ο επιτηδευματίας να φορολογείται περισσότερο. Ο Ν.4172/2013 επίσης παραθέτει έναν επιπλέον κατάλογο με είδη δαπανών που δεν εκπίπτουν ή εκπίπτουν υπό προϋποθέσεις και μέχρι ενός ορίου χρηματικού. 

Πιο αναλυτικά οι μη εκπιπτόμενες είναι:

   "α) τόκοι από δάνεια που λαμβάνει η επιχείρηση από τρίτους, εκτός από τα τραπεζικά δάνεια "διατραπεζικά δάνεια, καθώς και τα ομολογιακά δάνεια που εκδίδουν ανώνυμες εταιρείες"[1], κατά το μέτρο που υπερβαίνουν τους τόκους που θα προέκυπταν εάν το επιτόκιο ήταν ίσο με το επιτόκιο των δανείων αλληλόχρεων λογαριασμών προς μη χρηματοπιστωτικές επιχειρήσεις, όπως αυτό αναφέρεται στο στατιστικό δελτίο οικονομικής συγκυρίας της Τράπεζας της Ελλάδος για την πλησιέστερη χρονική περίοδο πριν την ημερομηνία δανεισμού,

   β) κάθε είδους δαπάνη που αφορά σε αγορά αγαθών ή λήψη υπηρεσιών αξίας άνω των πεντακοσίων (500) ευρώ, εφόσον η τμηματική ή ολική εξόφληση δεν έγινε με τη χρήση τραπεζικού μέσου πληρωμής,

   γ) οι μη καταβληθείσες ασφαλιστικές εισφορές,

   δ) προβλέψεις [2] εκτός των οριζομένων στο άρθρο 26,

   ε) πρόστιμα και ποινές, περιλαμβανομένων των προσαυξήσεων,

   στ) η παροχή ή λήψη αμοιβών σε χρήμα ή είδος που συνιστούν ποινικό αδίκημα,

   ζ) ο φόρος εισοδήματος, συμπεριλαμβανομένων του τέλους επιτηδεύματος και των έκτακτων εισφορών, που επιβάλλεται για τα κέρδη από επιχειρηματική δραστηριότητα, σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε., καθώς και ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) που αναλογεί σε μη εκπιπτόμενες δαπάνες, εφόσον δεν είναι εκπεστέος ως Φ.Π.Α. εισροών,

   η) το τεκμαρτό μίσθωμα της παραγράφου 2 του άρθρου 39 σε περίπτωση ιδιόχρησης κατά το μέτρο που υπερβαίνει το τρία τοις εκατό (3%) επί της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου,

   θ) οι δαπάνες για την οργάνωση και διεξαγωγή ενημερωτικών ημερίδων και συναντήσεων που αφορούν στη σίτιση και διαμονή πελατών ή εργαζομένων της κατά το μέτρο που υπερβαίνουν το ποσό των τριακοσίων (300) ευρώ ανά συμμετέχοντα και κατά το μέτρο που η συνολική ετήσια δαπάνη υπερβαίνει το μισό τοις εκατό (0,5%) επί του ετήσιου ακαθάριστου εισοδήματος της επιχείρησης,

   ι) οι δαπάνες για τη διεξαγωγή εορταστικών εκδηλώσεων, σίτισης και διαμονής φιλοξενούμενων προσώπων κατά το μέτρο που υπερβαίνουν το ποσό των τριακοσίων (300) ευρώ ανά συμμετέχοντα και κατά το μέτρο που η συνολική ετήσια δαπάνη υπερβαίνει το μισό τοις εκατό (0,5%) επί του ετήσιου ακαθάριστου εισοδήματος της επιχείρησης,

   ια) οι δαπάνες ψυχαγωγίας. Η διάταξη του προηγούμενου εδαφίου δεν εφαρμόζεται στην περίπτωση που η επιχειρηματική δραστηριότητα του φορολογούμενου έχει ως κύριο αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών ψυχαγωγίας και οι δαπάνες αυτές πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της δραστηριότητας αυτής,

   ιβ) προσωπικές καταναλωτικές δαπάνες και

   ιγ) Tο σύνολο των δαπανών που καταβάλλονται προς φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα που είναι φορολογικός κάτοικος σε κράτος μη συνεργάσιμο ή που υπόκειται σε προνομιακό φορολογικό καθεστώς, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 65 του Κ.Φ.Ε., εκτός εάν ο φορολογούμενος αποδείξει ότι οι δαπάνες αυτές αφορούν πραγματικές και συνήθεις συναλλαγές και δεν έχουν ως αποτέλεσμα τη μεταφορά κερδών ή εισοδημάτων ή κεφαλαίων με σκοπό τη φοροαποφυγή ή τη φοροδιαφυγή. Η διάταξη του προηγούμενου εδαφίου δεν αποκλείει την έκπτωση των δαπανών που καταβάλλονται προς φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα που είναι φορολογικός κάτοικος σε κράτος μέλος της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ., εφόσον υπάρχει η νομική βάση για την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ της Ελλάδας και αυτού του κράτους μέλους".


Στα πλαίσια αυτά, η ΓΓΔΕ, εξέδωσε εγκύκλιο, την ΠΟΛ 1216/01.10.2014 όπου διευκρινίζει το ζήτημα των δαπανών άνω των 500 ευρώ. Συγκεκριμένα αναφέρει ότι: “Για την εφαρμογή της περίπτωσης αυτής, στην έννοια της αγοράς των αγαθών και της λήψης των υπηρεσιών εμπίπτουν οι αγορές πρώτων και βοηθητικών υλών, εμπορευμάτων, υλικών, παγίων, κ.λπ., οι πάσης φύσεως δαπάνες της επιχείρησης καθώς και οι πάσης φύσεως υπηρεσίες που λαμβάνει η επιχείρηση, με την προϋπόθεση ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 22 του ν.4172/2013 και δεν εμπίπτουν σε κάποια από τις λοιπές περιπτώσεις του παρόντος άρθρου.”

Επίσης, προστίθεται ότι "η μη εξόφληση των ως άνω δαπανών με τη χρήση τραπεζικού μέσου πληρωμής δεν συνιστά, από μόνη της, εικονικότητα ως προς τη συναλλαγή και δεν έχει ως αποτέλεσμα τον προσδιορισμό του εισοδήματος σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 28 του ιδίου νόμου, εφόσον δεν συντρέχουν και άλλοι λόγοι". 

Οι εξαιρέσεις

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η πληρωμή δαπανών με μετρητά δεν θεωρείται αυτόματα εικονική αλλά πρέπει να συντρέχουν και άλλοι λόγοι οι οποίοι προφανώς εξαρτώνται από την κρίση του ελέγχου. Το βασικότερο είναι όμως ότι η ΠΟΛ 1216/2014 αναφέρει και έναν κατάλογο δαπανών των επιχειρήσεων και των επιτηδευματιών για τις οποίες δεν ισχύει η απαίτηση της πληρωμής με τραπεζικό μέσο όταν ξεπερνούν τα 500 ευρώ. Αυτές οι δαπάνες είναι: 

   α. Μισθούς, ημερομίσθια προσωπικού, απολαβές διευθυντών ή μελών του ΔΣ εταιρείας ή κάθε άλλου νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας, έκτακτες αμοιβές προσωπικού, αμοιβές καταβαλλόμενες σε υπαλλήλους πέραν των συμβατικών ή νομίμων, πάγια μηνιαία αποζημίωση η οποία συνιστά συγκεκαλλυμένη επαύξηση μισθού, που χορηγούνται από τον εργοδότη στον εργαζόμενο, καθόσον οι ανωτέρω δαπάνες δεν αφορούν στη λήψη υπηρεσιών αλλά στην παροχή μισθωτής εργασίας.

   β. Μισθώματα ακινήτων, καθότι δεν πρόκειται για λήψη υπηρεσιών αλλά για χρήση μισθίου (εισόδημα από κεφάλαιο για τον εκμισθωτή, σχετ. άρθρο 39 ν.4172/2013).

   γ. Τόκους και συναφή έξοδα, καθόσον δεν εμπεριέχουν τα εννοιολογικά χαρακτηριστικά της παροχής υπηρεσίας. 

Ως αξία συναλλαγής λαμβάνεται υπόψη το καθαρό ποσό της αξίας της συναλλαγής, προ ΦΠΑ.

Ποια είναι τα τραπεζικά μέσα πληρωμής

Ως τραπεζικό μέσο πληρωμής, προκειμένου για την εφαρμογή των κοινοποιούμενων διατάξεων, νοείται:

   - Η κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό του προμηθευτή, είτε με μετρητά είτε με μεταφορά μεταξύ λογαριασμών (έμβασμα),

   - Η χρήση χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών της εταιρείας που πραγματοποιεί την πληρωμή,

   - Η έκδοση τραπεζικής επιταγής της επιχείρησης ή η εκχώρηση επιταγών τρίτων,

   - Η χρήση συναλλαγματικών οι οποίες εξοφλούνται μέσω τραπέζης,

   - Η χρήση ταχυδρομικής επιταγής – ταχυπληρωμής ή η κατάθεση σε λογαριασμό πληρωμών των Ελληνικών Ταχυδρομείων. 

Τέλος στην ίδια ΠΟΛ διευκρινίζεται ότι επιτρέπονται οι λογιστικοί συμψηφισμοί μεταξύ πελατών-προμηθευτών οι οποίο εκ των πραγμάτων δεν μπορούν να γίνουν με τραπεζικά μέσα, με την προϋπόθεση ότι η διαφορά που απομένει αν είναι μεγαλύτερη των 500 ευρώ, θα εξοφληθεί μέσω τράπεζας. Επίσης αναφέρεται ότι τα τραπεζικά μέσα πληρωμής για συναλλαγές άνω των 500 ευρώ είναι υποχρεωτικά στην πώληση αγαθών ή υπηρεσιών για λογαριασμό τρίτων (μεσιτείες, πρακτορεύσεις κ.λ.π.), επίσης τις μέρες και ώρες που οι τράπεζες δεν είναι ανοικτές προκειμένου η δαπάνη να αναγνωρισθεί φορολογικά από τα ακαθάριστα έσοδα της επιχείρησης, η εταιρεία που παρέχει την υπηρεσία ή πουλάει τα αγαθά, υποχρεούται να καταθέσει εντός δύο (2) εργάσιμων ημερών από την έκδοση του παραστατικού (απόδειξη είσπραξης μετρητών ή παραλαβής συναλλαγματικών εκτός τραπεζικού συστήματος) σε τραπεζικό λογαριασμό που τηρεί σε οποιαδήποτε αναγνωρισμένη τράπεζα.  

Τέλος για τις περιπτώσεις αντικαταβολών με courrier όπου δεν είναι δυνατόν να μεσολαβήσει τραπεζική εξόφληση τότε η εταιρεία ταχυμεταφορών εκδίδει, κατά το χρόνο είσπραξης των μετρητών ή παραλαβής των αξιόγραφων, το προβλεπόμενο από τον ΚΦΑΣ στοιχείο είσπραξης, στο σώμα του οποίου αναγράφονται τα πλήρη στοιχεία του πελάτη (ΑΦΜ, επωνυμία, ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, τηλέφωνο επικοινωνίας) με την υποχρέωση να καταθέσει συνολικά τα ποσά εντός δύο (2) ημερών από την έκδοση του παραστατικού σε τραπεζικό λογαριασμό της εταιρείας. Στο τέλος του έτους η εταιρεία υποχρεούται να εκδώσει εκκαθάριση με τα δαπανηθέντα ποσά ανά πελάτη, υπόχρεο απεικόνισης συναλλαγών, αναγράφοντας και τον αριθμό του τραπεζικού λογαριασμού που έγινε η κατάθεση. 

Αρκετά πράγματα για να μας απασχολήσουν στο επόμενο διάστημα και μπόλικο το κόστος συμμόρφωσης των επιχειρηματιών οι οποίοι θέλουν χρόνο ώστε να συγχρονισθούν απόλυτα με αυτά που απαιτεί ο νόμος. Προσοχή όμως διότι όλα αυτά ισχύουν από την αρχή του 2014 αν και οι διευκρινήσεις συνεχίζονται.

moneyguru.gr

Παράταση για τις αλλαγές στο Ε9

Μέχρι τις 19 Δεκεμβρίου θα μείνει ανοιχτή η ηλεκτρονική εφαρμογή για αλλαγές και διορθώσεις στο έντυποΕ9.

Η παράταση προβλέπεται σε τροπολογία που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο για τα ελληνικά λογιστικά πρότυπα, το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί αύριο από την Ολομέλεια της Βουλής.

Σημειώνεται ότι η αρχική προθεσμία για την παράταση στις δηλώσεις Ε9 έληγε στις 30 Νοεμβρίου.

Όλη η απόφαση για το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα - Από 15 Νοεμβρίου οι αιτήσεις



Από τις 15 Νοεμβρίου θα μπορούν οι κάτοικοι 13 δήμων σε ολόκληρη τη χώρα που πληρούν τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια να υποβάλλουν την αίτηση προκειμένου να διεκδικήσουν το ''ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα''.
 Ήδη από χθες το βράδυ, έχει αναρτηθεί στο ΦΕΚ η κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Οικονομικών Γκίκα Χαρδούβελη και Εργασίας Γιάννη Βρούτση. Η απόφαση, προβλέπει ότι όλη η διαδικασία θα γίνει ηλεκτρονικά.

Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να συμπληρώσουν τη σχετική αίτηση και να την υποβάλλουν στην ηλεκτρονική εφαρμογή που θα δημιουργήσει η ΗΔΙΚΑ ΑΕ. Το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα το οποίο θα δίδεται σε όποιους πληρούν αυστηρά εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια, θα καταβάλλεται απευθείας στον τραπεζικό λογαριασμό του δικαιούχου. Μέχρι να γίνει η κατάθεση, θα προηγούνται ηλεκτρονικές διασταυρώσεις από τη ΗΔΙΚΑ αλλά και τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων ενώ για την εξεύρεση των δικαιούχων, θα παίξει ρόλο και η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων. Εκτός από τα εισοδηματικά κριτήρια και τα περιουσιακά, η απόφαση θεσπίζει και διαδικασία «κοινωνικής έρυενας». Σύμφωνα με την απόφαση, «είναι η διαδικασία της διερεύνησης των συνθηκών διαβίωσης των ωφελούμενων μονάδων, η οποία διενεργείται από Κοινωνικό Λειτουργό και μπορεί να περιλαμβάνει επιτόπιες επισκέψεις όπου απαιτείται. Επιπρόσθετα, η κοινωνική έρευνα αποτελεί τμήμα του σχεδίου δράσης κοινωνικής ένταξης ή και εργασιακής ένταξης/επανένταξης όπου απαιτείται. Χρήσιμα συμπληρωματικά στοιχεία: είναι πληροφοριακά στοιχεία που ζητούνται στην Αίτηση, ενδεικτικά για:

1.            δαπάνες ενέργειας, ύδρευσης, επικοινωνιών,
2.            ύψος ενοικίου,
3.            ιδιωτικά δάνεια,
4.            δαπάνες ιδιωτικής ασφάλισης και ιδιωτικής εκπαίδευσης,
5.            είδος θέρμανσης,
6.            επαγγελματικά χαρακτηριστικά,
7.            εκπαιδευτικό επίπεδο μελών,
8.            στοιχεία κατοχής οικιακού εξοπλισμού,
9.            χαρακτηριστικά κατοικίας (παλαιότητα, αριθμός δωματίων κ.λπ.), καθώς και άλλα στοιχεία που απεικονίζουν την κοινωνικοοικονομική κατάσταση του νοικοκυριού.


Τα στοιχεία αυτά δεν περιλαμβάνονται στα κριτήρια επιλεξιμότητας αλλά δύνανται να χρησιμεύσουν στη διαδικασία διασταύρωσης, στην τυχόν διενέργεια κοινωνικής έρευνας και στην ανάλυση των συνθηκών διαβίωσης και των κοινωνικό - δημογραφικών χαρακτηριστικών των αιτούντων.

Τα εισοδηματικά κριτήρια, εξαρτώνται από την οικογενειακή κατάσταση του δικαιούχου και έχουν ως εξής:

·               2400 ευρώ αν είναι άγαμος χωρίς παιδιά
·               3600 ευρώ αν είναι ζευγάρι χωρίς παιδιά
·               4200 ευρώ αν είναι ζευγάρι με ένα ανήλικο παιδί
·               4800 ευρώ αν είναι ζευγάρι με δύο ανήλικα παιδιά
·               5400 ευρώ αν είναι ζευγάρι με τρία ανήλικα παιδιά
·               6000 ευρώ αν είναι ζευγάρι με τέσσερα ανήλικα παιδιά
·               4800 ευρώ αν είναι ζευγάρι με ένα ενήλικο παιδί
·               5400 ευρώ αν είναι ζευγάρι με ένα ανήλικο και ένα ενήλικο παιδί
·               6000 ευρώ αν είναι ζευγάρι με δύο ενήλικα παιδιά
·               3600 ευρώ αν είναι μονογονεϊκή οικογένεια με ένα ανήλικο ή ενήλικο παιδί
·               4200 ευρώ αν είναι μονογονεϊκή οικογένεια με δύο ανήλικα παιδιά και
·               4800 ευρώ αν είναι μονογονεϊκή οικογένεια με δύο ενήλικα παιδιά