Τετάρτη 15 Ιουλίου 2015

Αυτά τα τρόφιμα παραμένουν με ΦΠΑ 13%

Το πολυνομοσχέδιο που κατατίθεται στη Βουλή φέρνει ανατροπές στους συντελεστές ΦΠΑ. Οι συντελεστές του ΦΠΑ πλέον θα είναι τρεις: 23%, 13% και 6%.
Στον συντελεστή 6% παραμένουν μόνο τα φάρμακα, τα βιβλία και τα εισιτήρια θεάτρου.
Στο 23% υπάγονται η εστίαση και όλα τα τυποποιημένα τρόφιμα, καθώς και τα εισιτήρια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, ενώ ΦΠΑ 13% επιβάλλεται σε όλα τα νωπά μη συσκευασμένα τρόφιμα, στο ηλεκτρικό, στο φυσικό αέριο, στο νερό, στα ξενοδοχεία, γραφεία τελετών, στην παροχή υπηρεσιών κατ' οίκον φροντίδας παιδιών, ηλικιωμένων, ασθενών και ατόμων με ειδικές ανάγκες κλπ.

Αναλυτικά, στο ΦΠΑ 13% μένουν τα εξής τρόφιμα, όπως αναφέρονται στο νομοσχέδιο

  • Πετεινοί, κότες, πάπιες, χήνες, γάλοι, γαλοπούλες και φραγκόκοτες
  • Κουνέλια, περιστέρια, ορτύκια, φασιανοί, πέρδικες, λαγοί και λοιπά ζώα και πτηνά, ζωντανά που προορίζονται κυρίως για την ανθρώπινη διατροφή.
  • Κρέατα βρώσιμα, νωπά, διατηρημένα με απλή ψύξη ή κατεψυγμένα, αλλά όχι αλλιώς παρασκευασμένα ή επεξεργασμένα, από βοοειδή, χοιροειδή, προβατοειδή ή αιγοειδή, πετεινούς, κότες, γαλοπούλες και κουνέλια.
  • Ψάρια, φιλέτα και άλλη σάρκα ψαριών, καλαμάρια, χταπόδια και σουπιές, νωπά, διατηρημένα με απλή ψύξη ή κατεψυγμένα, αλλά όχι αλλιώς παρασκευασμένα ή επεξεργασμένα. Εξαιρούνται τα συκώτια, αυγά.
  • Γάλα, έστω και σε σκόνη ή συμπυκνωμένο ή με προσθήκη ζάχαρης ή άλλων γλυκαντικών. Γιαούρτι χωρίς προσθήκη ζάχαρης ή άλλων γλυκαντικών, μη αρωματισμένο, χωρίς προσθήκη φρούτων ή κακάου.
  • Τυριά, με εξαίρεση τα τυριά τριμμένα ή σε σκόνη, τα λιωμένα τυριά, τα τυριά με στίγματα της διάκρισης 0406 40 και τα τυριά με περιεκτικότητα κ.β. σε λιπαρές ουσίες που υπερβαίνει το 72%. Αυγά νωπά από όρνιθες του είδους Gallus Domesticus, για επώαση ή βρώσιμα.
  • Μέλι φυσικό.
  • Λαχανικά, φυτά, ρίζες και κόνδυλοι, βρώσιμα.
  • Καρποί και φρούτα βρώσιμα.
  • Δημητριακά, Προϊόντα αλευροποιίας. Άμυλα κάθε είδους.
  • Μαστίχα (λευκή ή μη), ακατέργαστη ή κατεργασμένη.
  • Ελαιόλαδο και τα κλάσματά του, έστω και εξευγενισμένα, αλλά όχι χημικώς 
  • μετασχηματισμένα. Άλλα λάδια και τα κλάσματά τους, που παίρνονται αποκλειστικά από ελιές, έστω και εξευγενισμένα, αλλά όχι χημικώς μετασχηματισμένα, και μείγματα από αυτά τα λάδια.
  • Ζάχαρη από ζαχαροκάλαμο ή από τεύτλα και ζαχαρόζη χημικώς καθαρή, σε στερεή κατάσταση,
  • Παρασκευάσματα για τη διατροφή των παιδιών συσκευασμένα για τη λιανική πώληση.
  • Ζυμαρικά, όχι ψημένα ή παραγεμισμένα ή αλλιώς παρασκευασμένα.
  • Ψωμί, χωρίς προσθήκη άλλων ουσιών και όχι φρυγανισμένο ή περαιτέρω επεξεργασμένο.
  • Νερά, στα οποία περιλαμβάνονται και τα φυσικά ή τεχνητά μεταλλικά νερά, χωρίς προσθήκη ζάχαρης ή άλλων γλυκαντικών ούτε αρωματισμένα, μη αεριούχα.
  • Ξίδια και υποκατάστατα αυτών βρώσιμα, που λαμβάνονται από οξικό οξύ.


Τετάρτη 24 Ιουνίου 2015

Παράταση για τις φορολογικές δηλώσεις ζητούν οι φοροτεχνικοί

Την παράταση της προθεσμίας υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος Φ.Π. έως 30/9/2015 και Ν.Π. έως 31/7/2015 ζητούν οι φοροτεχνικοί.

Την παράταση της προθεσμίας υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος Φυσικών Προσώπων έως 30/9/2015 και Νομικών Προσώπων έως 31/7/2015 ζητά με επιστολή της στην αναπληρώτρια υπουργό Οικονομικών Νάντια Βαλαβάνη, η Ένωση Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών Θεσσαλονίκης.


«Είναι αδύνατο να υποβληθούν 4.500.000 δηλώσεις Φ.Π. και 240.000 δηλώσεις Ν.Π. μέσα σε 7 ημέρες με τα γνωστά προβλήματα που υπάρχουν ακόμα με τις βεβαιώσεις αποδοχών και παρακρατούμενων φόρων» αναφέρουν οι φοροτεχνικοί. Διαφορετικά προειδοποιούν ότι το σύστημα θα καταρρεύσει.


Αναλυτικά η επιστολή της Ένωσης Φοροτεχνικών Ελεύθερων Επαγγελματιών νομού Θεσσαλονίκης:


Θέμα: Παράταση υποβολής δηλώσεων Φυσικών & Νομικών Προσώπων.


Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,


Στις 30/6/2015 λήγει η προθεσμία υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος Φυσικών και Νομικών Προσώπων.


Σε συνδυασμό ότι μέχρι 30/6/2015 είναι η υποβολή των Ε9 Φυσικών και Νομικών Προσώπων για τις μεταβολές του 2014 και 2015, των παρακρατούμενων φόρων μηνός Απριλίου, των δηλώσεων μερισμάτων ΕΠΕ, των δηλώσεων ΦΠΑ μηνός Μαΐου για τις επιχειρήσεις που τηρούν διπλογραφικά βιβλία, των ΑΠΔ/ΙΚΑ μηνός Μαΐου, των αρχείων ΕΤΕΑ και των λοιπών τρεχουσών υποχρεώσεων των επιχειρήσεων του μηνός Ιουνίου, η κατάσταση στα λογιστικά-φοροτεχνικά γραφεία είναι εκρηκτική, οι Λογιστές-Φοροτεχνικοί και το προσωπικό τους εργάζονται πάνω από 16 ώρες ημερησίως, χωρίς την ανάπαυση του Σαββατοκύριακου  και χωρίς επιπλέον αμοιβή από τους πελάτες, λόγω και της οικονομικής κρίσης, παραβιάζοντας κάθε έννοια κοινωνικού, εργατικού και ασφαλιστικού δικαίου, με σκοπό να μπορέσουν να ανταποκριθούν  στις παραπάνω υποχρεώσεις.

Παρ’ όλη την προσπάθεια που κάνουν οι Λογιστές-Φοροτεχνικοί, οι περισσότεροι δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις αυτές και διότι οι τεχνικές δυσκολίες του TAXISNET, λόγω υπερφόρτωσης του συστήματος συνεχίζουν να τους ταλαιπωρούν, όπως και τους φορολογούμενους, με αποτέλεσμα η υποβολή των δηλώσεων να αποτελεί μια χρονοβόρα και πολύπλοκη διαδικασία, διότι τα δεδομένα κατά την καταχώρηση τους τις περισσότερες φορές χάνονται εύκολα (το σύστημα πετάει τη δήλωση έξω).

Επίσης οι πρόσφατες ρυθμίσεις του Ν. 4330/2015 δεν ενσωματώθηκαν ακόμα στην εφαρμογή του TAXISNET, με αποτέλεσμα χιλιάδες φορολογούμενοι που τους αφορούν οι ρυθμίσεις αυτές, να μην μπορούν να υποβάλουν δήλωση.

Τέλος, επειδή η εφαρμογή για τις δηλώσεις των Νομικών Προσώπων άνοιξε μόλις πριν 12 ημέρες, ο χρόνος που υπολείπεται είναι ελάχιστος σε συνδυασμό με το ότι δεν έχουν ολοκληρωθεί οι φορολογικοί έλεγχοι από τους ορκωτούς λογιστές, για να προσδιοριστούν επακριβώς και οι φορολογικές αναμορφώσεις των δαπανών των επιχειρήσεων.

Παρακαλούμε λοιπόν, για όλα τα παραπάνω, να παραταθούν οι δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος Φ.Π. έως 30/9/2015 και Ν.Π. έως 31/7/2015, όπως έγινε και πέρυσι, διότι είναι αδύνατο να υποβληθούν 4.500.000 δηλώσεις Φ.Π. και 240.000 δηλώσεις Ν.Π. μέσα σε 7 ημέρες με τα γνωστά προβλήματα που υπάρχουν ακόμα με τις βεβαιώσεις αποδοχών και παρακρατούμενων φόρων.

Σε αντίθετη περίπτωση το σύστημα θα καταρρεύσει  χωρίς υπερβολές, επειδή οι Λογιστές-Φοροτεχνικοί και το προσωπικό τους έχουν ξεπεράσει πλέον τα ανθρώπινα όριά τους, με τις όποιες συνέπειες στα έσοδα του δημοσίου.

Παρασκευή 19 Ιουνίου 2015

Ακατάσχετος τραπεζικός λογαριασμός έναντι χρεών προς το δημόσιο

Αναστασία Χρ. Μήλιου
Δικηγόρος παρ’Εφέταις Αθηνών


Από τον Αύγουστο του 2014 ενεργοποιήθηκε η ηλεκτρονική εφαρμογή του Taxisnet μέσω της οποίας οι φορολογούμενοι μπορούν να γνωστοποιήσουν στην Εφορία τον ένα και μοναδικό ακατάσχετο τραπεζικό λογαριασμό στον οποίο οι καταθέσεις (για τα φυσικά πρόσωπα) μέχρι του ποσού των 1.500 ευρώ δεν θα μπορούν να δεσμευτούν από την εφορία  έναντι χρεών προς το δημόσιο.
Με άλλα λόγια μιλάμε για εκείνο τον λογαριασμό που θα μπορούν να υπάρχουν καταθέσεις μέχρι του ποσού των 1.500 ευρώ, ποσό το οποίο η εφορία δεν θα μπορεί να αγγίξει ανεξαρτήτως  αν ο φορολογούμενος οφείλει τα χρήματα αυτά.
Η πρόσβαση στην ηλεκτρονική εφαρμογή για τη δήλωση του λογαριασμού, θα γίνεται με τους προσωπικούς κωδικούς του καθενός στο Taxis.
Σύζυγοι που δεν έχουν δικούς τους κωδικούς, πρέπει να ακολουθήσουν τη διαδικασία έκδοσης κλειδαρίθμου καθώς δεν επιτρέπεται η πρόσβαση με τον κωδικό του συζύγου.
Με βάση τον νέο νόμο, καταθέσεις σε πιστωτικά ιδρύματα σε έναν και μοναδικό ατομικό ή κοινό λογαριασμό είναι ακατάσχετες μέχρι του ποσού των 1500 ευρώ ανά συνδικαιούχο (δηλαδή σε περίπτωση κοινού λογαριασμού, το όριο των 1500 ευρώ ισχύει για κάθε δικαιούχο του λογαριασμού ξεχωριστά).
Ειδικότερα όσον αφορά τους κοινούς τραπεζικούς λογαριασμούς δεν κατάσχονται ποσά ως 3.000 ευρώ αν οι συνδικαιούχοι είναι δύο, 4.500 ευρώ αν είναι τρεις κ.τ.λ.
Για παράδειγμα όταν ένα ζευγάρι μισθωτών έχει ένα βιβλιάριο κατάθεσης, με υπόλοιπο 3.500 ευρώ, το ακατάσχετο είναι 1.500 Χ 2= 3.000 ευρώ.
Αν τώρα ο ένας από τους δύο οφείλει στην εφορία 600 ευρώ, και η ΔΟΥ ζητήσει κατάσχεση του ποσού από την τράπεζα, η διαδικασία έχει ως εξής:Τα 3.000 ευρώ είναι ακατάσχετα. Τα υπόλοιπα 500 ευρώ διαιρούνται δια του 2 (όσοι οι συνδικαιούχοι του λογαριασμού) = 250 ευρώ. Η τράπεζα λοιπόν, έχει δικαίωμα να κατάσχει από τα 600 ευρώ που οφείλονται μόνο το ποσό των 250 ευρώ και να το αποδώσει στην εφορία.
Δεν επιτρέπεται κατάσχεση μισθών, συντάξεων και ασφαλιστικών βοηθημάτων εφόσον το ποσό αυτών (αφαιρουμένων των εισφορών) είναι μικρότερο των 1500 ευρώ.
Στις περιπτώσεις που μισθός, σύνταξη κλπ υπερβαίνει τα 1500 επιτρέπεται η κατάσχεση επί του ενός τετάρτου του μισθού ή της σύνταξης, το εναπομένον ποσό όμως δεν είναι μπορεί να είναι μικρότερο των 1500 ευρώ.
Δηλαδή αν κάποιος παίρνει σύνταξη ή μισθό 2000 ευρώ, το ¼ είναι 500 ευρώ και μπορούν να κατασχεθούν αφού τα υπόλοιπα ¾ είναι 1500. Αν όμως ο μισθός είναι 1800, δεν μπορούν να κατασχεθούν τα 450 ευρώ αλλά μόνο τα 300.
Κατασχέσεις καταθέσεων, δεν μπορούν να γίνουν σε περίπτωση που οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του οφειλέτη είναι μικρότερες των 500 ευρώ.
Δηλαδή αν κάποιος έχει στην τράπεζα καταθέσεις ύψους 5.000 ευρώ αλλά χρωστάει στην Εφορία 499 ευρώ, δεν θα γίνει κατάσχεση του λογαριασμού για το ποσό αυτό.
Κατασχέσεις που έχουν επιβληθεί, σε βάρος των οφειλετών που υπάγονται στην ανωτέρω περίπτωση, περιορίζονται ή αίρονται μετά από αίτησή τους.
Στην περίπτωση που ήδη έχετε πέσει θύμα κατάσχεσης, τότε θα πρέπει να απευθυνθείτε στο υπουργείο Οικονομικών, προκειμένου να ενεργοποιηθεί η διαδικασία για να επιστραφούν χρήματα που κατασχέθηκαν από τον λογαριασμό σας.
Σε περίπτωση που δεν τηρείται ο νόμος οι πολίτες έχουν πάντα το δικαίωμα να προβαίνουν σε όλες τις προβλεπόμενες δικαστικές διαδικασίες για διεκδίκηση της απόδοσης των κατασχεθέντων και της αποζημίωσης σε περίπτωση αδικοπραξίας
Όλα τα ανωτέρω αφορούν τον ένα και μόνο τραπεζικό λογαριασμό που θα δηλωθεί ως ακατάσχετος και όχι όλους τους τραπεζικούς λογαριασμούς που πιθανόν να διατηρεί κάποιος.
Για τους υπόλοιπους τραπεζικούς λογαριασμούς η κατάσχεση μπορεί να γίνει κανονικά από το πρώτο μέχρι το τελευταίο ευρώ του υπολοίπου του τραπεζικού λογαριασμού.
Ποια είναι όμως η διαδικασία γνωστοποίησης του ακατάσχετου λογαριασμού και ποιες οι προϋποθέσεις για να είναι η αίτηση επιτυχής.
1. Κάθε φυσικό πρόσωπο που φορολογείται στην Ελλάδα δικαιούται να διατηρεί έναν μοναδικό λογαριασμό, ατομικό ή κοινό, σε μία μόνο τράπεζα, στον οποίο οι καταθέσεις είναι ακατάσχετες μέχρι του ποσού 1.500 ευρώ.
2. Στην περίπτωση φορολογουμένων, μισθωτών ή συνταξιούχων, ο ως άνω λογαριασμός είναι αποκλειστικά αυτός της μισθοδοσίας ή της, σύνταξης ή αυτός στον οποίο κατατίθενται τα ασφαλιστικά βοηθήματα κατά περίπτωση.
3. Για τη γνωστοποίηση, στη Φορολογική Διοίκηση, του μοναδικού ακατάσχετου τραπεζικού του λογαριασμού, ο ενδιαφερόμενος πολίτης υποβάλλει ηλεκτρονικά Αίτηση / Υπεύθυνη Δήλωση, μέσω TAXISnet, με την οποία ενημερώνει για τον αριθμό του τραπεζικού λογαριασμού δηλώνει  (σε μορφή IBAN).
4. Αν σε περίπτωση που ο λογαριασμός που έχει δηλωθεί κλείσει  ή εφόσον επιθυμεί την αλλαγή του παλαιού λογαριασμού με νέο ο πολίτης οφείλει να το δηλώσει αμέσως πάλι με την ίδια διαδικασια.
5. Ο ενδιαφερόμενος οφείλει να έχει εξασφαλίσει ότι το πιστωτικό ίδρυμα έχει ήδη συσχετισμένο τον Α.Φ.Μ. του με τον λογαριασμό IBAN που ως (συν)δικαιούχος προτίθεται να δηλώσει στο TAXISnet.
Κατά την συμπλήρωση της δήλωσης πρέπει να προσέχουμε τα εξής:

- Ο Α.Φ.Μ. να αντιστοιχεί σε αυτόν που έχει για μας η τράπεζα (δηλαδή μπορεί να έχει γίνει κάποιο λάθος)
- Ο δηλωθέν τραπεζικός λογαριασμός του αιτούντος να είναι στο όνομά του (πρέπει να δίνουμε τραπεζικό λογαριασμό στον οποίο είμαστε τουλάχιστον συνδικαιούχοι και όχι κάποιου άλλου συγγενή μας).
- Ο λογαριασμός να είναι ενεργός.
- Ο αιτών που είναι μισθωτός ή συνταξιούχος να δηλώνει τον λογαριασμό μισθοδοσίας/συνταξης.
Γενικά δε πρέπει να γνωρίζουμε ότι ο τραπεζικός λογαριασμός μισθοδοσίας προστατεύεται:

α. αν πρόκειται για δανειστές, τράπεζες κλπ ΜΟΝΟ μέχρι του ύψους  του ενός μισθού ή σύνταξης και ΜΟΝΟ για μια μέρα μετά την κατάθεση (ημέρα κατάθεσης + την επόμενη).
β. αν πρόκειται για ικανοποίηση διατροφής συζύγου, τέκνων (κλπ όμοιων απαιτήσεων), επιτρέπεται κατάσχεση έως 50% μάξιμουμ του μισθού – σύνταξης.
γ. αν πρόκειται για επίδομα ανεργίας είναι εξ ολοκλήρου ακατάσχετο.
Σε περίπτωση κατάσχεσης κοινού τραπεζικού λογαρισμού από τραπεζα, το καταναλωτικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι, ο καθένας από τους δικαιούχους χρηματικής κατάθεσης σε κοινό τραπεζικό λογαριασμό, είναι δικαιούχος του συνόλου των χρημάτων που κατατέθηκαν στο λογαριασμό αυτό και μπορεί να τα χρησιμοποιεί χωρίς τη σύμπραξη των λοιπών συνδικαιούχων. Αντιστοίχως, η Τράπεζα δικαιούται να δεσμεύσει ποσά από έναν τέτοιο λογαριασμό έναντι απαίτησης που τυχόν έχει κατά ενός εκ των συνδικαιούχων.



Πηγή:www.reporter.gr

Πέμπτη 18 Ιουνίου 2015

Χορήγηση αδειών έως το τέλος του έτους

Άρθρο του δικηγόρου-εργατολόγου κ. Χάρη Χαιρόπουλου

Είναι γνωστό ότι η άδεια αναψυχής έχει σκοπό την αναπλήρωση των πνευματικών και σωματικών δυνάμεων του εργαζόμενου. Για τον λόγο αυτό, ο τρόπος και ο χρόνος χορήγησής της υπόκειται σε συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο, το οποίο πρέπει να τηρείται αυστηρά. Οι κανόνες που ρυθμίσουν το ζήτημα της χορήγησης της άδειας αποτελούν αναγκαστικό δίκαιο και ως εκ τούτου κάθε συμφωνία περί εγκατάλειψης του δικαιώματος αυτού, ακόμα και με την καταβολή αυξημένης αποζημίωσης, είναι άκυρη και θεωρείται ανύπαρκτη.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία, ο χρόνος χορήγησης της άδειας είναι, κατ’ αρχήν, ζήτημα διακανονισμού μεταξύ εργαζόμενου και εργοδότη. Ωστόσο οι μισοί μισθωτοί πρέπει να λάβουν άδεια το διάστημα από 1η Μαΐου έως 30 Σεπτεμβρίου. Επίσης, ο εργοδότης υποχρεούται να χορηγήσει την άδεια μέσα σε διάστημα δύο μηνών από τότε που ο μισθωτός διατυπώσει αίτημα για λήψη άδειας.
Υποχρεωτική χορήγηση της άδειας έως 31/12
Η άδεια αναψυχής είναι υποχρεωτικό να χορηγηθεί πριν τη λήξη του ημερολογιακού έτους, ακόμα και αν δεν το έχει ζητήσει ο μισθωτός, και δεν μεταφέρεται στο επόμενο έτος. Έτσι ο εργοδότης, είναι υποχρεωμένος να χορηγήσει την άδεια στον μισθωτό, μέχρι το τέλος τους ημερολογιακού έτους, ακόμα και αν αυτός αρνείται να λάβει άδεια. Με τη λήξη του ημερολογιακού έτους η αξίωση του μισθωτού μετατρέπεται σε χρηματική, και ο εργοδότης οφείλει να καταβάλει στον μισθωτό τις αποδοχές και το επίδομα αδείας όπως εκτίθεται παρακάτω.
Δυνατότητα συνέχισης στο επόμενο έτος
Έχει, ωστόσο, υποστηριχθεί από το Υπουργείο Εργασίας με το υπ΄αριθμ. 50239/77 έγγραφο, υπό το νομικό πλαίσιο της συμπλήρωσης δωδεκαμήνου ως προϋπόθεση για τη λήψη άδειας, ότι είναι δυνατό να συνεχισθεί η άδεια στο επόμενο έτος για λίγες ημέρες όταν το δωδεκάμηνο συμπληρώνεται τον μήνα Δεκέμβριο και δεν επαρκούν οι μέρες για τη χορήγηση της άδειας ως την 31η Δεκεμβρίου. Στο ίδιο πλαίσιο υποστηρίζεται, αφού ληφθούν υπόψη οι ειδικότερες συνθήκες κάθε συγκεκριμένης περίπτωσης, ότι υπάρχει αντίστοιχη δυνατότητα όταν ο μισθωτός επιστρέφει από ασθένεια ή άδεια τοκετού κατά τον μήνα Δεκέμβριο.
Σε περίπτωση που εργοδότης δεν χορηγήσει άδεια στον μισθωτό, υφίσταται αστικές και ποινικές και διοικητικές κυρώσεις.
Όπως ήδη εκτέθηκε, σε περίπτωση μη χορήγησης άδειας μέχρι την 31η Δεκεμβρίου ο εργοδότης υποχρεούται να καταβάλει τις αποδοχές αδείας απλές μεν, αν δεν υπάρχει πταίσμα και προσαυξημένες κατά 100%, αν υπάρχει πταίσμα του εργοδότη. Από τη νομολογία έχει κριθεί ότι πταίσμα του εργοδότη δεν αποτελεί μόνη η μη χορήγηση της αδείας. Αντίθετα υφίσταται πταίσμα του εργοδότη, και ως εκ τούτου υποχρέωσή του να καταβάλει τις αποδοχές αδείας προσαυξημένες 100% στην περίπτωση που ο εργαζόμενος ζήτησε την άδειά του και ο εργοδότης αρνήθηκε να τη χορηγήσει ή όταν η άδεια δεν χορηγήθηκε λόγω αυξημένων υπηρεσιακών αναγκών. Ακόμα ο εργοδότης υποχρεούται να καταβάλει το επίδομα αδείας.
Πρέπει να σημειωθεί ότι με τον ν. 4254/2014 (Υποπαρ. ΙΑ.5 περ. 2) υπήρξαν αλλαγές μεταξύ άλλων, και στις διατάξεις για την τήρηση του Βιβλίου Αδειών. Ειδικότερα, στο βιβλίο αδειών που μπορεί να τηρείται και σε μηχανογραφημένες σελίδες, πρέπει να φέρει τα στοιχεία της επιχείρησης, την ένδειξη «Βιβλίο αδειών» και να περιλαμβάνει τις παρακάτω στήλες: Ονοματεπώνυμο μισθωτών, ημερομηνία πρόσληψης, αριθμό δικαιούμενων ημερών αδείας, χρονολογία έναρξης και λήξης χορηγηθείσας αδείας, αποδοχές αδείας, επίδομα αδείας. Ειδικώς, οι αποδοχές αδείας και το επίδομα αδείας πρέπει να συμπληρώνονται στο σύνολό τους μέχρι το τέλος του σχετικού ημερολογιακού έτους λήψης της κανονικής άδειας. Επιπλέον, σύμφωνα με την παραπάνω διάταξη τα στοιχεία αυτά πρέπει να είναι στη διάθεση των Επιθεωρητών Εργασίας του Σ.ΕΠ.Ε. που ασκούν τον έλεγχο και την εποπτεία της εφαρμογής του σχετικού νομοθετικού πλαισίου.
Τέλος, με την ίδια διάταξη (Υποπαρ. ΙΑ.5 περ. 2 ν. 4254/2014) προστέθηκε η υποχρέωση στον εργοδότη να γνωστοποιεί ηλεκτρονικά στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ εντός του μήνα Ιανουαρίου τα στοιχεία των εργαζόμενων που έλαβαν ετήσια άδεια και το επίδομα αδείας το προηγούμενο ημερολογιακό έτος, και ορίσθηκε ότι σε περίπτωση μη συμμόρφωσης θα επιβάλλονται οι διοικητικές κυρώσεις του άρθρου 24 του ν. 3996/2011.

Τετάρτη 3 Ιουνίου 2015

Πώς θα εκχωρήσετε στο κράτος τα ανείσπρακτα ενοίκια Με δήλωση προς την αρμόδια ΔΟΥ θα μπορούν οι φορολογούμενοι να εκχωρούν τα ανείσπρακτα ενοίκια στο κράτος. Πριν το τέλος Ιουνίου η σχετική προθεσμία.

Ελάχιστο χρόνο έχουν στη διάθεσή τους οι φορολογούμενοι που θέλουν να εκχωρήσουν στο δημόσιο ανείσπρακτα ενοίκια του 2014 προκειμένου να μην φορολογηθούν γι’ αυτά.
Η απόφαση που υπέγραψε η αρμόδια γενική γραμματέας δημοσίων εσόδων Κατερίνα Σαββαίδου, προβλέπει ότι η διαδικασία θα πρέπει να ολοκληρωθεί πριν τη λήξη της διαδικασίας υποβολής των φορολογικών δηλώσεων δηλαδή πριν το τέλος Ιουνίου (με τα μέχρι τώρα δεδομένα καθώς όπως σημείωνε και χθες το theTOC.gr η παράταση μάλλον θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη παρά τις διαψεύσεις).

Δήλωση προς τη ΔΟΥ

               Η εκχώρηση γίνεται με την υποβολή συμπληρωμένου του σχετικού εντύπου δήλωσης εκχώρησης από τον εκχωρητή στον αρμόδιο Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ., συνοδευόμενο υποχρεωτικά από Υπεύθυνη Δήλωση του ν. 1599/1986, όπου ο εκχωρητής βεβαιώνει τη μη είσπραξη των οφειλόμενων μισθωμάτων, το ακριβές ποσό αυτών, την ακρίβεια των κατατεθειμένων εγγράφων και τη μη κατοχή άλλων εγγράφων και αποδεικτικών στοιχείων πλην των κατατεθειμένων. Με τη δήλωση εκχώρησης πρέπει επίσης να συνυποβάλλονται και όλα τα έγγραφα που αποδεικνύουν τη μη είσπραξη των εκχωρούμενων μισθωμάτων, όπως αναφέρονται στη σχετική απόφαση. 

Προσοχή στις προθεσμίες

Η υποβολή των δικαιολογητικών πρέπει να γίνει υποχρεωτικά μετά το πέρας του φορολογικού έτους στο οποίο αφορά και πριν την εμπρόθεσμη υποβολή της ετήσιας δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος. Σε περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής αυτών, η δήλωση εκχώρησης δεν γίνεται δεκτή.
Η εκχώρηση ολοκληρώνεται με μόνη τη μονομερή δήλωση του εκχωρητή, χωρίς να απαιτείται προηγούμενη ρητή αποδοχή της εκχώρησης από το Δημόσιο και αναγγελία της εκχώρησης των μισθωμάτων στον οφειλέτη. Το Δημόσιο υποκαθίσταται στα δικαιώματα του εκχωρητή και δεν είναι δυνατή η ανάκληση της δήλωσης εκχώρησης.

Τρίτη 26 Μαΐου 2015

Γιατί τόσα πολλά εις βάρος των λογιστών - φοροτεχνικών ;

Από τον Ορέστη Σειμένη Λογιστή-φοροτεχνικό



Από τον Ορέστη Σειμένη Λογιστή-φοροτεχνικό
Επισκεπτόμενος  το Υπουργείο Οικονομικών , στην Οδό Καραγεώργη –Σερβίας 10,  βλέπει κανείς  μια  άσπρη ταμπέλα που είναι κρεμασμένη στην εξωτερική πόρτα του κτιρίου  και αναφέρεται στις  ώρες εισόδου σε αυτό. Η ταμπέλα γράφει :
                                                   ΩΡΕΣ   ΕΙΣΟΔΟΥ
                                       ΔΙΚΗΓΟΡΟΙ        07,30- 15,30
                                       ΔΙΚ. ΕΠΙΜ/ΤΕΣ    09,30- 15,00
                                       ΛΟΓΙΣΤΕΣ            11,00- 15,00
                                       ΚΟΙΝΟ                 12,00- 15,00
η οποία  έχει αναρτηθεί εκεί  από  τα τέλη του 2013.  Από έρευνα που έγινε διαπιστώθηκε ότι με έγγραφο του  Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης που αναρτήθηκε την 11/11/2013 ο τότε Υπουργός κος Κυριάκος Μητσοτάκης  επέτρεψε  στους Δικηγόρους ελεύθερη είσοδο στο Υπουργείο  αυτό για όλη την διάρκεια της ημερήσιας λειτουργίας του.
Αν διαβάσετε προσεκτικά τις ώρες εισόδου των Λογιστών-Φοροτεχνικών  στο Υπουργείο Οικονομικών, θα δείτε ότι το ωράριο εισόδου τους, στο δικό τους  Υπουργείο, είναι από 11,00 έως 15,00.  Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορεί να  εισέλθει  κάποιος Φοροτεχνικός στο Υπουργείο του μεταξύ 7,30 εως  10,59΄.
Πρέπει να περιμένει μέχρι τις 11,00 π.μ.
Επίσης όποιος Λογιστής –φοροτεχνικός ευρίσκεται στο Υπουργείο του στίς 3,00 μμ θα είναι παράνομος εάν ζητήσει να συνεχίσει να ευρίσκεται μέσα στο Υπουργείο και να ενημερωθεί σε πράγματα που θα του επιτρέψουν να κάνει σωστά την δουλειά του , να εφαρμόσει σωστά τους μεταβαλλόμενους νόμους της φορολογίας, και να διεκπεραιώνει την εργασία του και μετά την 3,00 μμ και μέχρι την 3,30 μμ. Αυτό το δικαίωμα το έχουν μόνο οι δικηγόροι και μάλιστα με τον ΚΩΔΙΚΑ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ ο οποίος έχει προβλέψει για την είσοδο και την εξυπηρέτηση των δικηγόρων στο Υπουργεί των Οικονομικών .
(Ν.4194/2013)………
Εχω λοιπόν το δικαίωμα ως Ελληνας , ως Λογιστής- Φοροτεχνικών  και ως εκλεγμένο μέλος της Συνέλευσης των  200 Αντιπροσώπων του Οικονομικού Επιμελητήριου της Ελλάδος  να ερωτώ:
·      Γιατί Κύριε Μητσοτάκη δεν θυμηθήκατε τους  φοροτεχνικούς και τα αναφαίρετα δικαιώματά τους στο έγγραφό σας;

·      Γιατί Κύριοι Υπουργοί των Οικονομικών, πρώην , τέως και νύν  κ.κ.:
-ΝΙΚΟ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΑΚΗ
-ΓΙΩΡΓΟ ΑΛΟΓΟΣΚΟΥΦΗ
-ΓΙΩΡΓΟ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
-ΕΥΑΓΓΕΛΕ ΒΕΝΙΖΕΛΟ
-ΦΙΛΙΠΠΕ ΣΑΧΙΝΙΔΗ
-ΓΙΑΝΝΗ ΣΤΟΥΡΝΑΡΑ
-ΓΚΙΚΑ ΧΑΡΔΟΥΒΕΛΗ
-ΓΙΑΝΗ ΒΑΡΟΥΦΑΚΗ
αγνοείτε συστηματικά τους φοροτεχνικούς -λογιστές;
Γιατί τους ζητούσατε-απαιτούσατε  πάντα να κάνουν την δουλειά  του Υπουργείου με σκυμμένο κεφάλι όταν συνέχεια τους φορτώνατε με πολλές  νέες διατάξεις, αλλαγές , προσθήκες, με πολλές  γραφειοκρατικές  ενέργειες-διαδικασίες ;
Γιατί στις διάφορες Επιτροπές  (που δεν είναι λίγες) δεν διορίζετε φοροτεχνικούς ως μέλη τους ;

·      Γιατί κύριοι υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου Οικονομικών είστε πάντα απέναντι  στους  λογιστές-φοροτεχνικούς , και δεν είδατε ποτέ τα προβλήματά τους ;

·      Γιατί κ.κ. Πρωθυπουργοί :
-Κώστα Σημίτη
-Κώστα Καραμανλή
-Γιώργο Παπανδρέου
-Αντώνη Σαμαρά
-Αλέξη Τσίπρα
επιτρέπατε να γίνονται τέτοιες παράλογες διακρίσεις  κάτω από τα  μάτια σας εις βάρος των  λογιστών –φοροτεχνικών ;
Μήπως δεν γνωρίζετε την δουλειά των φοροτεχνικών ;
Δεν γνωρίζετε ότι όλη η επιτυχία ή η αποτυχία των προγραμμάτων ανάπτυξης μιάς χώρας περνά –σαν εφαρμογή-υλοποίηση- από  τα χέρια των  λογιστών και των φοροτεχνικών ;  Γιατί δεν  τους αφήσατε να κινούνται ελεύθερα , να κάνουν άνετα και ευκολότερα την εργασία τους και να σας μαζεύουν με άνεση χρόνου και με την κατανόηση σας τους φόρους  για τούς οποίους πολύ επιθυμείτε  να εισπραχθούν και να μπούν στο Δημόσιο Ταμείο ;
         Γιατί αφήσατε  να δημιουργηθούν  τόσες και τόσες αδικίες εις βάρος των  φοροτεχνικών ; 

·      Γιατί κ.κ.ι Πρόεδροι του Οικονομικού Επιμελητηρίου :
-Παναγιώτη Αλαμάνε
-Πελοπίδα Καλλίρη
-Γιώργο Κυδωνάκη
-Κωνσταντίνε Κόλλια
δεν δείξατε την δέουσα προσοχή στα συσσωρευμένα προβλήματα των Λογιστών-φοροτεχνικών ;
Γιατί δεν βοηθάτε στην λύση τους και στην δημιουργία αξιοπρεπών συνθηκών εργασίας στους λογιστές – φοροτεχνικούς;
ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Οι δικηγόροι έχουν «ΚΩΔΙΚΑ  ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ»  ενώ οι Λογιστές  - φοροτεχνικοί έχουν  «ΚΩΔΙΚΑ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΩΝ». Υπάρχουν υποχρεώσεις αλλά πρέπει να υπάρχουν και δικαιώματα……….

·      Γιατί κ.κ. συνδικαλιστές του κλάδου των Φοροτεχνικών
-Aβραάμ Πανίδη
-Παναγιώτη Αλεβιζάκη
ανέχεστε  διχασμένο τον κλάδο των φοροτεχνικών και δεν γίνεσθε μία γροθιά;
(Μια γενική απεργία όλων  μας θα τα έβαζε όλα στη θέση τους).
Γιατί κάθε φορά που σας το θυμίζομε πάντα απαντάτε «ελάτε να γραφτείτε στην δική μου ομάδα»;
        Γιατί δεν  δείχνετε περισσότερο δυναμισμό;
Γιατί δεν αντιμετωπίζετε αυτά τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί εις βάρος  των ταλαίπωρων συναδέλφων ;
Γιατί από παλιά αλλά και από το 2013 δεν διαμαρτυρηθήκατε  για την ταμπέλα που μείωνε τον χρόνο  εισόδου των φοροτεχνικών στον δικό τους  χώρο , το Υπουργείο των Οικονομικών;
Γιατί αφήνετε να γινόμαστε ουραγοί των άλλων επαγγελματικών ομάδων την στιγμή που εμείς οι λογιστές - φοροτεxνικοί κάνομε και την σοβαρή δουλειά αλλά και την χαμαλοδουλειά ; 
Τώρα οι φοροτεχνικοί είναι εξουθενωμένοι. Με τις συνεχείς  αλλαγές –προσθήκες στην φορολογική νομοθεσία αισθάνονται  και αδικημένοι διότι. :
·         τους ζήτησαν  να εργάζονται και την νύκτα (από τις 9 μμ. μέχρι το πρωί στις 8,00). Θα το ζητήσουν και πάλι, θα το δείτε. Το πρόγραμμα των δηλώσεων δεν άνοιξε ακόμα………..
·         τους καθυστούν υπεύθυνους για τα λάθη που οπωσδήποτε θα συμβαίνουν αφού οι νόμοι αλλάζουν και πολλές φορές δεν γνωρίζουν ούτε στο Υπουργείο ποιός ισχύει και ποιος δεν ισχύει.

    Πρέπει λοιπόν να  γίνουν πολλά από τους «αρμόδιους» για να διορθωθούν οι αδικίες εις βάρος των Λογιστών  –Φοροτεχνικών.
Θα περιμένομε….
Αθήνα  27/4/2015

forologikanea

Τα τέσσερα χαράτσια που περιμένουν φέτος τις εταιρείες

Στο δεύτερο εξάμηνο της φετινής χρονιάς, ήταν ούτως ή άλλως προγραμματισμένο να «στριμωχτούν» ο φόρος εισοδήματος νομικών προσώπων για τα κέρδη του 2014 και το τέλος επιτηδεύματος της προηγούμενης χρονιάς.

Οι πιθανότητες ο λογαριασμός να γίνει ακόμη πιο βαρύς έχουν πολλαπλασιαστεί και αυτό καθώς έρχεται μέσα στις επόμενες ημέρες… έξτρα τέλος επιτηδεύματος (λόγω εκκρεμότητας που υπάρχει από το παρελθόν) ενώ θα ακολουθήσει μέσα στο καλοκαίρι και ο ΕΝΦΙΑ για τα ακίνητα των επιχειρήσεων.

Το… κερασάκι στην τούρτα δεν θα είναι άλλο από την επιβολή έκτακτης εισφοράς επί των κερδών που εμφάνισαν στους περυσινούς ισολογισμούς οι επιχειρήσεις. Ακόμη και ο υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο ενώ το μέτρο υιοθετηθεί τότε θα ισοδυναμεί με αύξηση των φορολογικών συντελεστών από τέσσερις έως και 10 ποσοστιαίες μονάδες.

ΣΤΟ ΜΙΚΡΟΣΚΟΠΙΟ. Κληθείς να απαντήσει στο ερώτημα αν θα επιβληθεί φόρος στους 500 πλουσιότερους Έλληνες, ο Γιάνης Βαρουφάκης μίλησε για εναλλακτικό φόρο τον οποίο θα κληθούν να καταβάλουν «κάποιες επιχειρήσεις».

Σύμφωνα με πληροφορίες του MoneyPro, εδώ και τουλάχιστον τρεις εβδομάδες, έχει μπει στο μικροσκόπιο της ελληνικής διαπραγματευτικής ομάδας ο νόμος 3845/2010. Είναι ο νόμος που ψηφίστηκε από την κυβέρνηση Παπανδρέου με τον οποίο επιβλήθηκε το 2011, η έκτακτη εισφορά σε όλες τις επιχειρήσεις με καθαρά κέρδη άνω των 100.000 ευρώ.

Ο έκτακτος φόρος, είχε υπολογιστεί τότε με συντελεστές από 4% (για τις επιχειρήσεις με κέρδη από 100.000 έως 300.000 ευρώ) μέχρι και 10% (για τις επιχειρήσεις με κέρδη από πέντε εκατομμύρια ευρώ και πάνω).

Το δημοσιονομικό αποτέλεσμα που μπορεί να έχει ένα τέτοιο μέτρο έχει ήδη υπολογιστεί από τις υπηρεσίες του Γενικού Λογιστηρίου του κράτους οι οποίες και κάνουν λόγο για ένα ποσό της τάξεως των 350-400 εκατ. ευρώ. Το 2011, είχε αποφέρει περισσότερα από 600 εκατ. ευρώ αλλά έκτοτε έχουν μεσολαβήσει τρία χρόνια ύφεσης και σημαντική συρρίκνωση της καθαρής κερδοφορίας. Αυτό που δεν μπορεί να υπολογιστεί είναι οι συνέπειες που θα επιφέρει ένα τέτοιο μέτρο στον δείκτη της ανεργίας.

Έκτακτος φόρος σε μια περίοδο αυξημένων φορολογικών υποχρεώσεων, θα οδηγήσει πολλούς εργοδότες στην απόφαση να συμπιέσουν το λειτουργικό τους κόστος. Σε κάτι τέτοιες περιπτώσεις, το πρώτο τμήμα του λειτουργικού κόστους που εξετάζει κάποιος να περιορίσει είναι το… μισθολογικό.

Το μέτρο εντάσσεται στη λογική του να γίνει ότι πρέπει για να κλείσει η συμφωνία. Ωστόσο, η κυβέρνηση δεν φαίνεται να λαμβάνει υπόψη ότι το 2015 είναι μια ούτως ή άλλως επιβαρυμένη φορολογικά χρονιά για τις επιχειρήσεις η οποία περιλαμβάνει τακτικές και έκτακτες υποχρεώσεις

ΒΕΒΑΙΩΣΗ. Μετά την έκδοση σχετικής απόφασης της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, περίπου 160.000 επιχειρήσεις κάθε νομικής μορφής θα λάβουν εντός των ημερών ειδοποιητήριο προκειμένου να πληρώσουν το τέλος επιτηδεύματος του… 2013.

Ο συνολικός λογαριασμός, ξεπερνά τα 160 εκατομμύρια ευρώ. Υποτίθεται ότι ο συγκεκριμένος φόρος θα έπρεπε να έχει βεβαιωθεί (και εισπραχθεί) από το 2013 καθώς αφορά στα κέρδη της χρήσης του 2012.

Ωστόσο, το υπουργείο Οικονομικών ολιγώρησε και η εκκρεμότητα μπήκε στο συρτάρι. Τώρα όμως που υπάρχει ανάγκη για ρευστό από την πλευρά του ελληνικού δημοσίου βγήκε και αυτό το μέτρο στην επιφάνεια.

Οι επιχειρήσεις θα πρέπει απλώς να αποφασίσουν αν θα πληρώσουν εφάπαξ με έκπτωση 1,5%, αν θα καταβάλουν το ποσό σε 8 μηνιαίες δόσεις ή αν θα συμπεριλάβουν και αυτό το ποσό στη ρύθμιση των 100 δόσεων (διατηρούν αυτό το δικαίωμα καθώς το μέτρο αφορά σε προηγούμενες χρήσεις). Στην τελευταία περίπτωση όμως, δεν θα μπορούν να ρυθμίσουν μόνο το ποσό του ξεχασμένου τέλους επιτηδεύματος αλλά και το σύνολο των ληξιπρόθεσμων οφειλών που έχουν συσσωρευτεί.


Πάνω από 3 δισ. ευρώ η λυπητερή που έρχεται

Φέτος, για πρώτη φορά, ο φόρος εισοδήματος –ο οποίος αναμένεται να ξεπεράσει τα 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ- θα αρχίσει να πληρώνεται από τον Ιούλιο και θα πρέπει να αποπληρωθεί σε έξι μηνιαίες δόσεις. Μαζί με τον φόρο εισοδήματος, θα βεβαιωθεί και το τέλος επιτηδεύματος.

Έτσι, στη χρονιά που υποτίθεται ότι θα επιστρέφαμε στην ανάπτυξη και στη μείωση της ανεργίας -το σενάριο επιστροφής στην ανάπτυξη έχει ήδη εγκαταλειφθεί καθώς η νέα πρόβλεψη κάνει λόγο για ισχνή μεταβολή της τάξεως του 0,5-0,8%- οι επιχειρήσεις θα πρέπει να πληρώνουν κάθε μήνα μέχρι το τέλος του χρόνου:

1. Τέλος επιτηδεύματος 2013

2. Φόρο εισοδήματος και τέλος επιτηδεύματος για το 2014

3. ΕΝΦΙΑ νομικών προσώπων για το 2015 (το τοπίο με την εφαρμογή του φόρου αλλά και τις νέες αξίες θα έχει ξεκαθαρίσει μέχρι το τέλος Ιουνίου και ο φόρος αναμένεται να ξεκινήσει να εισπράττεται από τον Αύγουστο) και

4. Την έκτακτη εισφορά εφόσον τελικώς αποφασιστεί να επιβληθεί και αυτό το μέτρο για να κλείσει ο προϋπολογισμός.

Ο συνολικός λογαριασμός, αναμένεται να ξεπεράσει τα τρία δισεκατομμύρια ευρώ.

fpress.gr